دوشنبه 5 مرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

ساخت مجتمع تجاری با ۱۹ هزار متر تخلف در تهران

ایسنا ـ عضو هيات رئيسه شورای شهر تهران در مورد جزئيات تخلف مجتمع تجاری-اداری واقع در منطقه يک توضيحاتی را ارائه کرد.

ابوالفضل قناعتی در گفت و گو با ايسنا، با اشاره به تخلف يک مجتمع تجاری در حال ساخت در منطقه يک تهران (خيابان باهنر) گفت: در تاريخ ۳۰ بهمن ماه سال ۸۹ اين مجتمع تجاری به متراژ ۵۶۰۰ متر پروانه ساخت دريافت می‌کند، اما ۳۲هزار و۶۰۰ متر متراژ تخلف اين مجتمع اعلام شده است که ۱۹هزار متر آن در کميسيون ماده ۱۰۰ اثبات شده است.

وی با بيان اينکه در ۱۷ مهرماه سال ۹۲ تخلف ساختمانی اين مجتمع به متراژ ۱۶ هزار متر توسط مهندس ناظر اعلام می‌شود، ادامه داد: چندی بعد تخلف ساختمانی توسط مهندس ناظر در مرحله سفت کاری اعلام می‌شود و اين کارشناس اعلام می‌کند که به دليل عدم رعايت استحکامات و ۳۲ هزار متر تخلف، ادامه ساخت و ساز امکان ندارد و پرونده اين مجتمع با ۱۹ هزار متر تخلف به کميسيون ماده ۱۰۰ رفته و رأی قلع و قمع صادر شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


قناعتی با بيان طرح اين سوال ، که سريال تخلفات شهرداری تا کجا ادامه خواهد داشت. گفت: صرف نظر از عدم استحکام بنا جای سوال است که چرا چنين حجم تخلفی در يک مجتمع تجاری انجام گرفته. حتی خراب کردن اين مجتمع نيز ضايع‌کردن منابع مالی است.

وی بار ديگر با طرح اين سوال که چرا اجازه ساخت چنين ساختمان‌هايی داده می شود گفت: شهرداری می توانست مانع ساخت و ساز اين مجتمع تجاری-اداری شود اما چنين نکرد و حالا پرونده اين ساختمان با ۱۹هزار متر تخلف به کميسيون ماده ۱۰۰رفته است و رای بر قلع و قمع دارد.

قناعتی ضمن انتقاد از عدم اجرايی شدن رای‌های قلع و قمع کميسيون ماده ۱۰۰گفت: تنها ۱۰درصد از آرا قلع و قمع اين کميسيون اجرايی می شود و عمدتا با ارسال پرونده‌ها به کميسيون توافقات موضوع با پرداخت جريمه، حل و فصل می شود.

عضو هيات رئيسه شورای شهر تهران با طرح اين سوال که آيا استحکام اين بنا توسط مسئولان امر تاييد می‌شود؟ گفت: مهندس ناظر ساختمان استحکام اين بنا را تاييد نکرده است و جای سوال است که آيا بنايی که برخلاف اصول اوليه ساخته شده است می تواند تحمل حجم بالای تردد افراد را داشته باشد؟

قناعتی با بيان اينکه جان مردم برای نمايندگان شورای شهر بسيار با اهميت است، گفت: بايد شهرداران مناطق و ناحيه به تمامی ساخت و سازها نظارت داشته باشند و اين درحالی است که مهندس ناظر در تاريخ ۱۷ مهرماه سال۹۲ اطلاعات تخلف را به شهرداری منطقه اعلام کرده و هرچند که شهرداری اعلام کرده مالک اين زمين در ادامه ساخت و ساز زمينی ديگری نيز الحاق کرده اما جای سوال است که چرا شهرداری اجازه می‌دهد ملکی با ۱۹هزار متر تخلف که در کميسيون ماده ۱۰۰اثبات شده ساخته شود؟

پژمان پشم‌چی‌زاده، معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران در واکنش به اين خبر نيز گفت: در ابتدا مالک قطعه زمينی به متراژ ۱۲۰۰ متر خريداری و مجوز لازم برای احداث بنا را اخذ کرد اما در ادامه نيز قطعه زمين جديدی به متراژ ۱۷۰۰ متر خريداری و با سازمان مشارکت‌های شهرداری اقدام به احداث بنا به صورت مشارکتی می‌کند و با الحاق قطعه زمين جديد ميزان مشارکت با شهرداری و ترکيب جديد بنا مشخص شد اما در مرحله سفت‌کاری شهرداری منطقه از ادامه روند کار به دليل مغايرت‌های ايجاد شده جلوگيری می‌کند و حتی درگيری‌های زيادی نيز ايجاد می‌شود.

وی افزود: پرونده اين مجتمع به کميسيون ماده ۱۰۰ رفته و رای به قلع و قمع صادر شده و قطعا پس از نهايی شدن رای قلع و قمع صورت می‌گيرد و معيار محاسبه تخلف نبايد جواز اوليه باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016