چهارشنبه 7 مرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

وزیر انرژی امریکا: ایران بین لوزان تا وین تعهدات جدیدی پذیرفته

201588.jpg

سایت ایران هسته ای - ایران

وزیر انرژی امریکا مدعی شد ایران در فاصله میان بیانیه لوزان تا توافق وین، تعهدات جدیدی را پذیرفته است.

وی که روز سه شنبه، 6 مرداد (27 جولای) با سایت امریکایی هافینگتون پست گفت وگو کرده، به این مسئله اشاره کرده است که ایران پس از لوزان امتیازهای جدیدی به 1+5 داده که فراتر از تفاهمات انجام شده در لوزان بوده است.

مونیز گفته است: «بین لوزان تا وین، ایران توافق کرد تا به صورت کامل همه فعالیت های مرتبط با مواد هسته ای تا سلاح را رد کند، از کار روی فلزات اورانیوم تا کار نوتورنی و اقدامات دیگر که از لوزان به این سو انجام گرفت».



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داده است: «اگر به سخنانی که پیش از لوزان و وین گفته شد نگاه کنیم، باید گفت ما توافقی بهتر از آنچه که انتظار می رفت، در لوزان به دست آوردیم و حتی توافقی بهتر را در وین به دست آوردیم».

وی همچنین در این مصاحبه در اظهارنظری مهم گفته است دسترسی به پارچین، اطلاعات امریکا را درباره فعالیت های نظامی هسته ای گذشته ایران تکمیل خواهد کرد.

مونیز گفته است: «گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ابعاد احتمالی نظامی برنامه اتمی ایران گفته است که ایران دست کم تا دو هزار و سه فعالیت های زیادی داشته است که به گفته آژانس، چنین احتمال داده می شود که برنامه تسلیحاتی باشد. حال آنچه که روی داده، این است که به آژانس امکان تکمیل کارش داده نشد و کاری که این توافق انجام می دهد این است که یک مهلت مشخص برای ایران تعیین می کند تا به ملزومات مرتبط با همکاری با آژانس مشخص می کند.

در واقع، این مهلت پانزدهم اکتبر است تا امکان دسترسی هایی را که درباره اش مذاکره شد، فراهم آورد تا آژانس بین المللی انرژی اتمی بتواند کار خود را تکمیل کند. ما در حال حاضر نیز اطلاعات زیادی داریم و این توافق، اطلاعات ما را تکمیل می کند».

علی‌اکبر ولايتی٬ مشاور علی خامنه‌ای:
ايران زير بار قطعنامه شورای امنيت نمی‌رود

دیگربان - علی‌اکبر ولايتی٬ رئيس مرکز تحقيقات استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نظام گفته قطعنامه شورای امنيت در مورد صنايع موشکی ايران «مردود» است.

آقای ولايتی افزوده قطعنامه‌ای که «تحت نفوذ» کشورهای «توسعه‌طلب» غربی تصويب شده برای اين است که قدرت دفاعی ايران را تضعيف کنند.

وی اضافه کرده ايران زير بار اين قطعنامه نرفته و نخواهد رفت.

ولايتی سوم امرداد ماه هم گفته بود ايران اجازه بازرسی از مراکز نظامی خود را به بازرسان آژانس بين‌المللی انرژی اتمی نخواهد داد.

اين اظهارات در شرايطی بيان شده که گزارش‌هايی از توافق محرمانه ايران با آژنس درباره نحوه بازديد از مراکز نظامی کشور منتشر شده است.

برخی نمايندگان مجلس و محافظه‌کاران نيز از وزارت امور خارجه خواسته‌اند درباره اين مساله توضيح دهد.

مقام‌های جمهوری اسلامی بارها اعلام کرده‌اند اجازه بازرسی از مراکز نظامی و مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای را به هيچ مرجع و سازمانی نخواهند داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016