شنبه 10 مرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

وزير سابق اطلاعات: در فتنه جديد پاره شدن عکس امام نخواهيم داشت

تسنیم: وزير سابق اطلاعات چارچوب فعلی دشمن برای مقابله با نظام و تحريف امام(ره) را القای ضرورت کنارآمدن با کدخدای دنيا به‌عنوان تنها گزينه موجود دانست و گفت: بايد در تبيين گفتمان رهبری در فضای دانشگاهی تلاش و روی گفتمان امام سرمايه‌گذاری کنيم.

وزير سابق اطلاعات چارچوب فعلی دشمن برای مقابله با نظام و تحريف امام(ره) را القای ضرورت کنارآمدن با کدخدای دنيا به‌عنوان تنها گزينه موجود دانست و گفت: بايد در تبيين گفتمان رهبری در فضای دانشگاهی تلاش و روی گفتمان امام سرمايه‌گذاری کنيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



به گزارش خبرگزاری تسنيم از مشهد مقدس، حجت‌الاسلام والمسلمين حيدر مصلحی در جمع دانشجويان بسيجی سراسر کشور، با بيان اينکه شناخت امام معصوم در نوع برخورد و درخواست افراد موثر است، اظهار داشت: جوانان بايد پيرامون موضوع امامت و ولايت که از جايگاه بلندی در اسلام برخوردار است، ‌مطالعه داشته باشند.

وی با اشاره به اينکه برخی ‌خواص همواره در بحث تحريف بزرگترين نقش را دارند و اين در حالی است که خود آن‌ها کاملاً می‌دانند با اين کار لطمه وارد می‌کنند، اما به‌خاطر اهداف مادی اين مسير را ادامه می‌دهند، افزود: امروز برخی معتقدند استکبارستيزی سبب انزوا می‌شود، همانطور که رهبر انقلاب در سخنرانی ۱۴ خردادماه امسال بيان کردند، اگر ملت ايران حواس خود را جمع نکند، سيلی خواهد خورد.

وزير سابق اطلاعات در ادامه ضمن تشريح اهداف کلان تحريف اسلام ناب محمدی، گفت: يکی از اهداف حساسيت‌بخشی خواص و مردم نسبت به اصول انقلاب اسلامی است؛ استراتژی نخست M.I۶ اين است که برای نيل به اهداف خود، خواص را به‌کار گيرد و به سراغ آن‌ها می‌رود. در فتنه‌ها و طراحی‌های مربوط، وقتی از خواص نتيجه می‌گيرند، ‌اراذل و اوباش را به‌خيابان‌ها می‌آورند.

مصلحی بدل‌سازی برای اسلام ناب محمدی و ايجاد ترديد در گفتمان اسلام ناب برای نسل جديد را از ديگر اهداف کلان تحريف عنوان کرد و ادامه داد: شکل‌گيری داعش برای تامين امنيت آمريکا و اروپا بوده است.

وزير سابق اطلاعات در تشريح مراحلی که پروژه تحريف بعد از رحلت امام راحل طی کرد، گفت: تفکر سازندگی و نقطه مقابل انديشه حمايت از محرومين از جمله اين مراحل بوده است؛ دوران اصلاحات نيز يک جريان سالم نسبی اما بخشی از اصلاحات آمريکايی است که از اول انقلاب نيز وجود داشته است. کاری که در دوره اصلاحات صورت گرفت، نفی افکار و انديشه‌های امام و اسلام ناب‌محمدی، نفی کارآمدی جمهوری اسلامی، تلاش برای تعريف انحرافی از ولايت فقيه و نفی انديشه ولايت فقيه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: دشمن در فتنه ۸۸ نقاط ضعف خود را شناخت و فهميد وقتی عکس امام(ره) پاره می‌شود، مردم بر می‌خيزند و بايد بدانيم در فتنه جديد پاره شدن عکس امام را نخواهيم داشت.

مصلحی با اشاره به اينکه در ۲ سال آخر دولت دهم، جفايی شد و حلقه‌ای به نام حلقه انحراف شکل گرفت که به‌دنبال انحراف از مسير امام راحل بود، افزود: بايد در تبيين گفتمان مقام معظم رهبری در فضای دانشگاهی تلاش و روی گفتمان امام راحل و اسلام ناب‌محمدی سرمايه‌گذاری کنيم.

وی چارچوب فعلی دشمن برای مقابله با نظام و تحريف امام(ره) را القای ضرورت کنارآمدن با کدخدای دنيا به‌عنوان تنها گزينه موجود و ايجاد اشتباه محاسباتی برای برخی مسئولان دانست و افزود: يکی از مواردی که بايد مواظب آن باشيم، بحث اشتباه محاسباتی است.

وزير سابق اطلاعات مشکلات اقتصادی را ۱۵ تا ۲۰ درصد مربوط به تحريم‌ها دانست و گفت: عدد و رقم نقدينگی کشور بسيار وحشتناک است که اگر در مسير توليد صرف شود، تبديل به فرصتی بزرگ می‌شود.

مصلحی در خاتمه تاکيد کرد: از ديگر چارچوب‌ها برای تحريف امام راحل، تلاش برای فرسايش ظرفيت‌های نظام در داخل و خارج و همچنين پيوندزدن مشکلات معيشتی به جهت‌گيری‌های سياست خارجی نظام و ارائه تفاسير غلط و منحرف از مکتب امام است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016