دوشنبه 12 مرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

واکنش رسايی به توقيف "۹دی"

توقيف هفته‌نامه ۹دی توسط هيئت نظارت بر مطبوعات با واکنش حميد رسايی، مدير مسئول اين نشريه مواجه شد.

نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی اينستاگرامش در اين رابطه نوشت: شنيدن خبر توقيف هفته نامه ۹ دی در دولت آقای روحانی، خبر عجيبی نيست. اين دولت نشان داده که بسيار کم تحمل تر از تراز يک دولت مدعی انتقاد پذيری است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


۹ دی پيش از اين يکبار در دولت دهم وقتی انتقادات صريح و محکمی از مشايی و برخی رفتارهای آقای احمدی نژاد نسبت به چند نفر از حلقه اطراف وی کرده بود، توقيف شد. آن روز معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد (محمدزاده) کسی بود که اين روزها با حکم علی جنتی، رييس روابط عمومی و شورای اطلاع رسانی وزارت ارشاد دولت يازدهم شده است. بعدها مطلع شدم که وی با تلفن رحيم مشايی، ساز و کار توقيف ۹ دی را فراهم کرد.

ترکيب اصلی هیأت نظارت بر مطبوعات همواره در اختيار دولت وقت و چند تن از ارادتمندان آقای علی لاريجانی است. آن روز اين دو جريان مقابل هم، مانند دو لبه قيچی برای بريدن ۹ دی توافق کردند و امروز اين دو جريان (دولت و ارادتمندان رييس مجلس) دست در دست هم دارند. بنابراين توقيف سه باره ۹ دی در دولت يازدهم عجيب نيست. خصوصا که هر دو جريان (دولت و علی لاريجانی) در توافق هسته ای با هم يک نظر دارند.

در دولت يازدهم نيز اين سومين بار است که ۹ دی توقيف می شود. هر سه بار دليل اصلی توقيف روشنگری های صريح، مستند و مستدل اين هفته نامه در باره توافقات هسته‌ای بوده است.

بار اول بعد از توافق ژنو، بار دوم دو هفته قبل از توافق لوزان و امروز بعد از توافقنامه برجام ۹ دی به انتقادات خود توقيف می شود. جالب اينجاست که حتی يکبار آقايان مدعی تحمل و انتقاد پذيری در يکی از جلسات مهم شوراهای عالی کشور، وقتی درباره لزوم کنترل برخی رسانه های منتقد هسته ای بحث می کردند، ۹ دی را از جمله رسانه های اصلی دانسته بودند که بايد مهار شود.

۹ دی تاکنون هر سه بار در دادگاه حکم به تبرئه و رفع توقيف گرفته است و ان شالله باز هم با ارايه مستندات تبريه و رفع توقيف خواهد شد. اين بار اما دست ما پرتر از دفعات قبل است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016