دوشنبه 12 مرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

۹ دی توقيف شد، کيهان و رجانيوز تذکر گرفتند

تهران - ايرنا - هيات نظارت بر مطبوعات، برای ۶۱ رسانه مجوز فعاليت صادر کرد و به توقيف يک نشريه به مدير مسئولی حميد رسايی (۹ دی ) و تذکر به سه رسانه نيز رای داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی ايرنا ، در جلسه امروز هیأت نظارت بر مطبوعات ، با تقاضای انتشار ٦١ نشريه اعم از سراسری، منطقه ای، استانی و محلی و پايگاه خبری و ١٨ تقاضای تغيير وضعيت موافقت شد.

همچنين در اين جلسه در ادامه مذاکرات و بررسی های جلسه قبل، عملکرد رسانه های مکتوب و الکترونيک در خصوص مذاکرات هسته ای بررسی شد و با توجه به تبصره ٢ ماده ٥ قانون مطبوعات و بند ۸ ماده ۶، هفته نامه «٩ دی» توقيف و پرونده آن به دادگاه ارجاع شد.

مقرر شد بابت برخی تيترها و مطالب روزنامه «کيهان» و پايگاه اطلاع رسانی «رجانيوز» به اين رسانه ها تذکر داده شود.

به نشريه «پديده امروز» نيز بابت استفاده ابزاری از تصاوير چهره های هنری تذکر داده شد.

هيات نظارت بر مطبوعات همچنين از رسانه ها خواست به منظور حفظ و گسترش کارويژه های نظارتی خود و جلوگيری از رفتارهايی که به نام نقد، عملا موجب تحديد رسانه ها می شود به منافع و امنيت ملی توجه داشته باشند و نقدها را در چارچوب آزادی مسئولانه دنبال کنند تا نشاط رسانه ای و اجتماعی آسيب نبيند.

تبصره ۲ ماده ۵ قانون مطبوعات به لازم الاتباع بودن مصوبات شورای عالی امنيت ملی برای مطبوعات و بند ۸ ماده ۶ اين قانون به ممنوعيت افترا به مقامات، نهادها، ارگانها و هريک از افراد کشور و توهين به اشخاص حقيقی و حقوقی اشاره دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016