چهارشنبه 14 مرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

اعدام عقيدتی، اعدام آزادی بيان است، اطلاعیه کانون نویسندگان ایران درباره حکم اعدام محمدعلی طاهری


حکم اعدام محمدعلی طاهری نويسنده و پژوهشگر عرفان در دادگاه بدوی صادر شد. اين چندمين حکمِ اعدامِ عقيدتیِ اعلام شده در يک سال اخير است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



محمدعلی طاهری که مدتی پيش به جرم تاسيس و تبليغ مکتبی عرفانی بازداشت و به پنج سال زندان محکوم شده و در حال گذراندن محکوميت خود بود، به تازگی به اتهام "افساد فی‌الارض" محاکمه و خبر صدور حکم اعدام او پس از بارها تاييد و تکذيب سرانجام چند روز پيش اعلام شد.

در ايران روند اعدام‌ها همچنان پرشمار و پرشتاب ادامه دارد و منظور از آن دامن زدن به فضای رعب و وحشت ميان مردمی است که خواسته‌های بحق و برآورده نشده‌شان طی ساليان، انبوه شده است. در اين ميان اعدام عقيدتی نمونه‌ی روشنی از نقض مطلق حقوق انسانی افراد است. جايی که داشتن عقيده‌ی متفاوت با ايدئولوژی رسمی حاکميت و تبليغ آن "افساد فی‌الارض" تلقی و دليل صدور حکم اعدام انسان‌ها می‌شود، از آزادی و ارزش جان آدمی خبری نيست.

کانون نويسندگان ايران داشتن عقيده و تبليغ آن را حق انسانی هر کس می‌داند و خواهان لغو حکم اعدام محمدعلی طاهری و آزادی فوری او و تمامی زندانيان سياسی و عقيدتی است.

کانون نويسندگان ايران
۱۳ مرداد ۱۳۹۴


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016