چهارشنبه 14 مرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

تأييد حکم شش تن از معترضان به “پنجشنبه سياه” در دادگاه تجديد نظر

خبرگزاری هرانا – حکم بيش از بيست و سه سال حبس برای شش تن از کسانی که در جريان اعتراض به حمله به بند ۳۵۰ بازداشت شده بودند، در دادگاه تجديد نظر عينا تأييد شد.

به گزارش منابع هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، شعبه ۳۶ دادگاه تجديد نظر استان تهران به رياست قاضی زرگر، احکام حبس شش تن از معترضان به حمله به بند ۳۵۰ موسوم به “پنجشنبه سياه” را تأييد کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به رياست قاضی صلواتی، در بهمن ماه سال گذشته، با برگزاری تنها يک جلسه برای رسيدگی به پرونده اين شش نفر و بدون دادن وقت دفاع و بدون حضور وکيل، آنها را مجموعاٌ به ۲۳ سال و نه ماه حبس تعزيری محکوم کرد. از ميان اين هفت نفر ميلاد پورعيسی به ۷۵ ماه ( ۶ سال و سه ماه) و باقی افراد هر کدام به ۴۲ ماه حبس ( سه سال و نيم) محکوم شدند.

منابع هرانا پيشتر خبر از بازداشت هفت تن به اتهام شرکت در تجمع اعتراضی عليه حمله به بند ۳۵۰ داده بودند، سهراب صالحين، نادی صبوری، ميلاد پورعيسی، جواد مهاجری، ستاره داودی و احمدرضا حائری نام شش تن از اين افراد بود و از هويت و حکم صادره عليه هفتمين نفر اطلاع دقيقی در دست نيست.

ضرب و شتم زندانيان بند ۳۵۰ زندان اوين، ۲۸ فروردين ماه سال گذشته انجام شد که گارد ويژه به بهانه بازرسی اين بند با هجوم به زندانيان، آنان را مورد ضرب و شتم قرار داد و موجب زخمی شدن، انتقال به انفرادی و تبعيد و پرونده سازی برای تعداد زيادی از زندانيان شد.

در پی اين رويداد، خانواده های زندانيان بند ۳۵۰ زندان اوين، تجمعاتی را در مقابل مجلس شورای اسلامی، دادستانی کل کشور و دفتر رياست جمهوری در خيابان پاستور برگزار کردند. به دنبال تجمع مقابل دفتر رياست جمهوری، اسماعيلی رئيس وقت سازمان زندانها که برخی او را مسئول اول هجوم به زندانيان می دانستند با حکم آملی لاريجانی رئيس قوه قضائيه بر صندلی دادستان تهران تکيه زد.

تجمع مقابل مجلس و دادستانی کل کشور هيچ بازداشتی به همراه نداشت. در تجمع مقابل دفتر رياست جمهوری اما هفت نفر از شرکت کنندگان از سوی سپاه پاسداران، دستگير شدند، تمامی بازداشت شدگان بدون تفهيم اتهام در بند ۲ الف زندان اوين وابسته به سپاه نگهداری شدند.

علاوه بر اين افراد تعداد زيادی از زندانيان بند ۳۵۰ نيز در جريان “پنجشنبه سياه” نيز علاوه بر ضرب و شتم و تبعيد با اتهامات مختلفی روبرو شدند و برای چند تن نيز حکم حبس صادر شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016