یکشنبه 25 مرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

تجمع "دلواپسان" برای الزام مجلس به رسیدگی توافق هسته ای

تهران - ایرنا - حدود ۵۰ نفر که خود را عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاههای سراسر کشور معرفی کردند روز دوشنبه در تجمعی غیرقانونی مقابل مجلس شورای اسلامی خواستار بررسی متن برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت در مجلس شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار ایرنا، شرکت کنندگان دراین تجمع دست نوشته‌هایی با مضامین «نمایندگان مجلس نگذارید خون شهدای هسته‌ای پایمال شود، یک نماینده انقلابی (مدرس) و باطل شدن قرارداد ۱۹۱۹، مجلس نیاز به ۲۹۰ نماینده مدرسی دارد، این است شعار ملت چرخه کامل سوخت حق مسلم ماست، راس امور کشور تحرک تحرک، خواسته دانشجویان بررسی توافق، نماینده ملت نظارت نظارت، مجلسی با غیرت تحرک تحرک، توافق موشکی ظلم به ملت ماست، برده تحقیقاتی تحقیر ملت ماست» در دست داشتند.

همچنین تجمع کنندگان با سردادن شعارهای «دانشجو می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد و نظارت نظامی، عجب خیال عجیبی - هم تحریم هم ذلت کجاست عقلانیت» ضمن مخالفت با توافق حاصله در روند مذاکرات وین، خواستار اقدام مجلس شورای اسلامی برای بررسی دقیق برجام شدند.

زهره طیب‌زاده نوری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با حضور در میان تجمع کنندگان گفت: خط به خط برجام نشان از شکستن خطوط قرمزی است که مقام معظم رهبری اعلام کردند.

وی افزود: در پاورقی متن برجام قید شده که ایران در هشت سال بعد محدودیت‌ها را می‌پذیرد. نحوه غنی سازی در تمام این مدت باید تحت نظارت آمریکا انجام شود. این چه تصویری از توسعه و پیشرفت در کشور است.

وی در ادامه به نقشه راه اشاره شده در متن برجام اشاره کرد و گفت: توافق دوم انجام شده به صورت محرمانه و نانوشته است. در نقشه راه با آژانس بین المللی انرژِی اتمی نیز به توافقاتی رسیده‌اند که مفاد آن برای مردم و نمایندگان مجلس شورای اسلامی بازگو نشده است.

یک مقام آگاه در فرمانداری تهران نیز با اشاره به اینکه مجوزی برای برگزاری تجمع دانشجویان وابسته به اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور مقابل مجلس شورای اسلامی صادر نشده، گفت: این تجمع به صورت غیرقانونی برگزار شده است.

این تجمع با عنوان «آزمون بزرگ مجلس» در اعتراض به «سکوت و اهمال مجلس در برابر توافق بد» برگزار شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016