پنجشنبه 29 مرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

نسرين ستوده: جرم نرگس محمدي سكوت نكردن در برابر ظلم بود

نسرین ستوده، وکیل دادگستری در پی اعلام آغاز به کار کمپین حمایت از مادران زندانی، متن کوتاهی را در خصوص نرگس محمدی، یکی از مادران زندانی نوشت.

به گزارش صفحه فیس بوک کمپین مادران زندانی، متن نوشته نسرین ستوده به شرح زیر است:

نرگس محمدی برای چندمین بار روانه ی زندان شد . جرم او سکوت نکردن در مقابل ظلمی است که بر همنوعاش تحمیل شده است . بی عدالتی یی که آرامش را از وجدان های بیدار ی چون نرگس محمدی ربوده است .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اگر جرم نرگس محمدی دفاع از کسانی است که به صرف اعتقادی خاص روانه ی زندان شده اند , پس ناگزیر باید بگوییم که :

-ما نیز از بازداشت های خودسرانه رنج می بریم .

– ما نیز از اعدام های بی رویه و بویژه اعدام افراد بر اساس طرز فکر و اندیشه شان رنج می بریم .

– ما نیزازاینکه فرهیختگان واهالی قلم وروزنامه نگاران جامعه مان دسته دسته راهی زندان می شوند , نگرانیم .

– ما نیزازاینکه معلمان وکارگران به دلیل طرح خواسته های صنفی شان بازداشت می شوند رنج میبریم .

– ما از بازداشت مستمر زنان و فعالان حقوق زنان و معترضان به اسید پاشی نگرانیم .

– ما همچنین از بازداشت , محرومیت های تحصیلی و شغلی و زندان های طویل المدت برای هموطنان بهایی مان و اقلیت های دینی رنج می بریم .
– ما از خشونت نسبت به هویت های قومی کرد و بلوچ و ترک و لر و عرب و… که گاه به بهای جان آن ها و صدور احکام اعدام برایشان تمام شده است , به جان آمده ایم .

– ما به دادرسی های ناعادلانه و غیرعلنی دادگاه های انقلاب معترض ایم .
ما از بازداشت نرگس محمدی به دلیل دفاع از حقوق دیگران نگرانیم و اعتراض خود را به طور آشکار و علنی بیان می کنیم و البته هزینه ی آن هرچه باشد , پرداخت خواهیم کرد . زیرا بسیاری از ما با نرگس محمدی از درد مشترکی رنج می بریم .

شگفتا که نرگس محمدی با داشتن دو کودک خردسالی که از دیدن آن ها محروم شده است , به اقدام علیه امنیت کشور متهم شده است . راستی امنیت کشور را چه کسی به خطر انداخته است ؟ بانویی که با دفاع خردمندانه از حقوق دیگران در پی ایجاد صلح و آرامش در جامعه بر آمده است یا مسئولانی که از سر بی خردی بر طبل جنگ با دنیا می کوبند؟

نرگس بعد از تحمل سختی های بسیاری که بر او و همسرش تحمیل شد , در آخرین دشواری هایی که به خاطر مصلحت کودکانش بر خود هموار کرده است تا حقوق فرزندانش را به تمامی ادا نماید , از دیدار با آن ها محروم شده است . بی شک او روزهای سختی را در زندان سپری می کند . روزهایی که بی امید به تجدید دیداری با کودکان سپری می شود و نگرانی نبود مادر در کنار فرزندان , تحمل زندان را باز هم سخت تر و سخت تر می کند . ما خواستار آزادی نرگس محمدی وبقیه ی زندانیان سیاسی از زندان هستیم .

« نرگس محمدی و همه ی زندانیان سیاسی را آزاد کنید ».


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016