پنجشنبه 29 مرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

گزارش آسوشیتدپرس درباره توافق محرمانه ایران و آژانس "نادرست بود"

یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، می‌گوید گزارش آسوشیتدپرس درباره جزئیات توافق ایران و آژانس نادرست بوده و او را ناراحت کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بی بی سی ـ آقای آمانو گفته است این ادعا که مسئولیت بازرسی‌ها به عهده ایران سپرده شده تفسیر نادرستی از ترتیبات آژانس برای راستی‌آزمایی فعالیت‌های هسته‌ای ایران است.

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران هم به خبرگزاری تسنیم گفته آنچه که در رسانه‌ها منتشر شده "گمانه‌زنی" است و آژانس تاکنون به تعهداتش درخصوص حفظ اسناد و اطلاعات محرمانه توافق دوجانبه با ایران پایبند مانده است.

مدیرکل آژانس هم با دفاع از توافق این نهاد بین‌المللی با ایران گفته است این توافق از نظر فنی بی نقص و همخوان با روال کاری جاافتاده آژانس است.

دیروز خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت مطابق توافق محرمانه آژانس با ایران به این کشور اجازه خواهد داد که از کارشناسان خود برای بازرسی از مرکز پارچین استفاده کند. ادعا می‌شود در پارچین آزمایش‌های مرتبط با ساخت سلاح هسته‌ای انجام شده است. ایران این ادعا را رد می‌کند.

انتشار گزارش آسوشیتدپرس موجی از انتقادها را از طرف مخالفان توافق هسته‌ای در آمریکا و همچنین اسرائیل برانگیخت.

مدیرکل آژانس می‌گوید توافق محرمانه با ایران به هیچ وجه معیارهای این نهاد را وجه‌المصالحه قرار نداده است.

با پایان موفقیت‌آمیز مذاکرات ایران و کشورهای ١+۵ آژانس و ایران برای بررسی ابعاد نظامی ادعایی برنامه ایران به توافقی محرمانه رسیده‌اند که دستمایه انتقاد مخالفان توافق شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016