دوشنبه 9 شهریور 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
7 شهریور» دونالد ترامپ به مجله تایم چه گفت؟
28 مرداد» جنگل ۲۸ مرداد، ف. م. سخن
پرخواننده ترین ها

ما به پناهجویان کمک می‌کنیم!

ف.م.سخن

روزنامه «بیلد» آلمان٬ که روزنامه ای ست «عامه پسند» و شمارگان آن حدود ۲٫۱۰۰٫۰۰۰ نسخه است٬ در شماره ی روز شنبه ی خود٬ صفحه ی اول اش را به موضوع غم انگیز و تکان دهنده ی پناه جویانی که طی هفته های اخیر به شکل گروهی وارد آلمان شده اند اختصاص داده است. عنوانی که در این صفحه٬ با حروف بزرگ به چشم می خورد چنین است:

«ما کمک می کنیم»

آن چه «بیلد» می نویسد٬ بر قشر عادی مردم تاثیر به سزایی دارد٬ از این رو انتشار چنین مطلبی در خور توجه است.

در صفحه ی سه٬ هیات تحریریه ی این روزنامه٬ در کادری سیاه٬ مطلبی منتشر کرده است با این عنوان:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


«به این دلیل باید هر کس کمک کند»

در این مطلب می خوانیم:

از پایان جنگ جهانی دوم تا کنون٬ هرگز این تعداد انسان٬ در حال فرار از جنگ٬ ترور٬ فلاکت٬ و ظلم نبوده اند. فراریان٬ برای گریز از خشونتی که در کشورشان اِعمال می شود٬ در مسیر دشواری که باید تا اروپا طی کنند٬ زندگی خود را به خطر می اندازند. تنها همین امسال٬ ۸۰۰٫۰۰۰ انسان٬ از سوریه٬ عراق٬ افغانستان٬ سومالی٬ و بسیاری کشورهای فقیر دیگر٬ که در آن ها شکنجه رایج است٬ در نزد ما پناه می جویند.

انسان هایی که به نزد ما می آیند٬ به مسکن٬ مدرسه٬ و چشم انداز روشن نیاز دارند؛ آن ها به «ما» نیاز دارند. این کارِ بزرگ٬ تنها از عهده ی ادارات دولتی بر نمی آید. در چنین شرایطی ابتکار٬ تلاش٬ و کار برنامه ریزی شده٬ از تک تک افراد خواسته می شود. به همین منظور ما می خواهیم تا با حرکت جمعی «ما کمک می کنیم»٬ refugeeswelcome# اثری بگذاریم و همبستگی مان را نشان دهیم. در شهروندان انگیزه ایجاد کنیم تا در محله ی خودشان٬ در همسایگی خودشان٬ و در خانه کاری انجام دهند. انسان هایی که به نزد ما می آیند٬ حقیقتا٬ دست شان خالی است و حتی از کوچک ترین حمایت استقبال می شود.



و البته ما خواهان آنیم تا در مرزهای خود یک علامت مهم دیگر قرار دهیم: انسان هایی که نیازمند کمک اند٬ انسان هایی که برای رسیدن به اینجا تا پای مرگ پیش رفته اند٬ به کمک های بی قید و شرط ما هم می توانند اطمینان کنند.

اکثریت قابل ملاحظه ی آلمانی ها٬ هیچ ربطی به اراذل و اوباشی که در مقابل اقامتگاه پناهندگان تجمع می کنند ندارند. اکثریت٬ کمک می کنند! ما کمک می کنیم!


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016