پنجشنبه 12 شهریور 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

صندوق بین‌المللی پول: تاثیر رکود اقتصادی چین فراتر از تصور اولیه است

رادیو فردا ـ صندوق بین‌المللی پول می‌گوید رکود اقتصاد چین در حال گذاشتن تاثیری فراتر از تصور اولیه بر اقتصاد جهانی است و هشدار داد که اقتصادهای جهان باید به روند حمایت از اصلاحات و سرمایه‌گذاری ادامه دهند.

گزارش صندوق بین‌المللی پول به گروه ۲۰، تشکیل‌شده از ۲۰ اقتصاد مطرح جهان، یازدهم شهریور ماه، پیشاپیش دیدار وزیران اقتصادی آنها در آنکارا، ارائه شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



به گزارش این نهاد بین‌المللی، آشفتگی اوضاع اقتصادی چین و مواردی دیگر مانند جریان معکوس سرمایه، خطری که در برابر رشد اقتصادی در کل جهان است را افزایش می‌دهد.

این صندق هشدار داده است که کشورهای پیشرفته و نوظهور اقتصادی جهان، باید به روند حمایت از اصلاحات و سرمایه‌گذاری، برای آنکه نشان دهند وضعیت به‌هم‌ریخته بازار و رکود چین، فعالیت‌های اقتصادی را متوقف نخواهد کرد، ادامه دهند.

گزارش تازه صندوق بین‌المللی پول، موضوع بحث روزهای جمعه و شنبه پیش رو در آنکارا خواهد بود. این صندوق البته هنوز پیشبینی قبلی خود در مورد رشد ۳.۳ درصدی اقتصادی امسال در جهان را تغییر نداده است.

بنا بر این گزارش، رشد نسبی قدرت‌های اقتصادی، در نیمه دوم سال ۲۰۱۵ و در سال ۲۰۱۶، به خاطر تاثیر ناشی از پایین بودن بهای نفت، ادامه خواهد داشت.

در عین حال افزایش بهای دلار یا افت ارزش سهام در بازارهای جهانی، از دیگر مواردی‌ست که صندوق بین‌المللی پول در مورد آنها در آینده نزدیک هشدار می‌دهد.

روز دوم شهریور ماه، در پی آغاز به کار هفته کاری در بازارهای جهانی، ارزش شاخص سهام در چین افتی شدید پیدا کرد.

وضعیت در روز بعد نیز ادامه داشت.

این موضوع و نیز نگرانی‌های پیش‌آمده در این مورد که رکود اقتصادی چین بدتر از آن‌چیزی‌ست که تا کنون تصور می‌شد، بازارهای جهانی را دستخوش تلاطم کرد.

در پی آن بانک مرکزی چین تصمیم به کاهش نرخ بهره گرفت و بانک مرکزی آمریکا نیز تصمیم گرفت برای این ماه نرخ بهره را افزایش ندهد. این تصمیم‌ها بر بهبود بازارهای بورس تاثیری نسبی داشتند. با این همه سرمایه‌گذاران و کارشناسان، وضعیت را همچنان با نگرانی وتردید دنبال می‌کنند.

کشورهای گروه ۲۰ که وزیران اقتصادی و رئیسان بانک مرکزی آنها در پی رکود اقتصادی چین گرد هم می‌آیند، تشکیل شده از بزرگ‌ترین اقتصادهای جهان؛ از جمله اعضای گروه ۷ و نیز چین، روسیه، هند، اندونزی، ترکیه، عربستان سعودی یا برزیل که در مجموع بیش از ۸۰ درصد کل اقتصاد جهان را در اخیتار دارند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016