جمعه 13 شهریور 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

پدر آیلان، کودک سوری غرق‌شده، به کوبانی بازگشت


عبدالله کوردی، پدر آیلان

رادیو زمانه ـ عبدالله کوردی، پدر آیلان، کودک سوری که تصاویر جنازه او بر ساحل ترکیه جهان را تکان داد، روز جمعه، ۴ سپتامبر / ۱۳ شهریور برای به خاک سپاری اعضای خانواده‌اش به کوبانی بازگشت.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، عبدالله کوردی روز جمعه با تابوت‌های آیلان کوچک، برادر پنج ساله او و همسرش به شهر مرزی «سوروچ» ترکیه در فاصله ۱۵ کیلومتری کوبانی، رفت و سپس از مرز عبور کرد تا به کوبانی برسد.

هر سه عضو خانواده عبدالله کوردی به هنگام ترک ترکیه برای رسیدن به جزایر یونان در دریا غرق شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پدر غمگین خانواده شامگاه پنج‌شنبه پیش از انتقال جنازه‌های فرزندان و همسرش به جنوب شرق ترکیه، در استانبول گفت: «به‌عنوان یک پدر که فرزندانش را از دست داده، دیگر چیزی ندارم که به‌خاطر آن در دنیا بمانم. تنها چیزی که می‌خواهم این است که درد و رنجی که در سوریه کشیدیم پایان یابد و صلح در آن‌جا دوباره حاکم شود.»

عبدالله کوردی اظهار امیدواری کرد که جهانیان با چنین فاجعه‌ تکان‌دهنده‌ای از وضعیت پناهجویان آگاه شوند.

مقامات کوبانی گفته‌اند، آماده‌اند تا اعضای خانواده کوردی را با مراسمی ویژه همچون یک «شهید کوبانی که جان خود را برای گریز از جنگ فدا کردند»، به خاک بسپارند.


تصویری که جهان را تکان داد: آیلان بر شن‌های ساحل بودروم

برخی از نمایندگان پارلمان ترکیه نیز برای شرکت در مراسم خاکسپاری به کوبانی رفته‌اند.

پدر آیلان روز پنج‌شنبه توضیح داد که چگونه همسر و پسرانش به‌همراه ۹ پناهجوی سوری دیگر به‌هنگامی که قایق‌شان غرق شد جان دادند. آن‌ها قصد داشتند خود را به جزایر یونان برسانند تا از آن‌جا به سمت اروپا بروند.

جنازه آیلان سه ساله صبح روز چهارشنبه ۲ سپتامبر / ۱۱ شهریور بر روی شن‌های ساحل بودروم ترکیه پیدا شد. او به روی صورت خود بر شن‌های ساحل آرام گرفته بود، گویی به خواب عمیقی فرو رفته بود.

پس از این حادثه پلیس ترکیه چهار نفر از قاچاقچیان مظنون را که همه اهل سوریه بودند، دستگیر کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016