سه شنبه 17 شهریور 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

رئیس سازمان زندان ها: صورت جلسه سکه‌های هاشمی را ندیدم اما موضوع قابل بررسی است


مهدی هاشمی

رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت:‌ صورت جلسه‌ای در رابطه با به همراه داشتن سکه و موبایل مهدی هاشمی به من نرسیده است اما موضوع قابل بررسی است.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، اصغر جهانگیر در حاشیه مراسم ترحیم رئیس شعبه ۱۶ دیوان عالی کشور که امروز در مسجد ارگ تهران برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران درباره ادعای وکیل مهدی هاشمی در رابطه با ورود سی سکه و یک عدد تلفن همراه به زندان که صورت جلسه شده بود گفت:‌ صورت جلسه ای در این خصوص به من داده نشده که ببینم حرف وکیل وی درست بوده است یا خیر اما بحثی که ما در مورد کشفیات داشتیم در بازرسی ها به آن رسیده‌اند و قطعا اگر زندان اطلاع داشت که اینها همراه مهدی هاشمی بوده در بازرسی ها عنوان کشف به آن اطلاق نمی شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در پاسخ به این سوال که آیا ادعای وکیل مهدی هاشمی مبنی بر اینکه این وسایل صورت جلسه شده است را تکذیب می کنید خاطر‌نشان کرد: صورت جلسه ای به من نرسیده است اما به نظر می رسد این حرف درست نباشد، ابتدا باید آن را بررسی کنم.

رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در پاسخ به سوال دیگری که آیا ورود سکه به زندان مرسوم است ؟ افزود: سکه پول است اگرکسی پولی همراهش باشد باید تحویل دهد و ما به جای پول کارت اعتباری به آن‌ها می دهیم و مبالغ را به حساب‌هایشان واریز می کنیم که می توانند روزانه مبلغی را برداشت کنند.

وی درباره تغییر رئیس زندان ها و ارتباط آن به موضوع ملاقات مهدی هاشمی با عفت مرعشی گفت: کسانی که این موضوعات را به هم ربط می‌دهند از زندانبانی اسلامی اطلاعاتی ندارند، همچنین عنوان شده بود رفتار خوب با متهم باعث به وجود آمدن این تغییرات شده که باید در این خصوص بگویم ما نسبت به تمام کسانی که وارد زندان می شوند موظفیم رفتار مناسب داشته باشیم زیرا این یک توصیه اسلامی و قانونی است. پس قطعا کسی به خاطر رفتار خوب تغییر و یا برکنار نمی شود. زیرا یک سری تغییرات طبیعی در سازمان زندان ها وجود دارد که در تهران هم اعمال شد.

رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در پاسخ به این پرسش که اگر مشخص شود بحث کشف سکه و تلفن همراه اهمالی از سوی سازمان زندان ها بوده آیا برخوردی صورت می گیرد؟ گفت: مامورین ما در ورودی ها موظف هستند بازرسی هایی را داشته باشند و پس از بازرسی های انجام شده فرد تحویل زندان داده می‌شود لذا به طور طبیعی اگر در بازرسی دقت کافی صورت نگیرد برخورد لازم با کسانی که در مبادی ورودی دقت لازم را نداشتند صورت می گیرد.

خبرنگاری سوال خود را اینگونه مطرح کرد که آیا موبایل کشف شده از مهدی هاشمی، دوربین‌دار یا بدون دوربین بوده است گفت: گزارش تلفن همراه ندیدم باید آن را ببینم و بعد بگویم.

وی ادامه داد: اصولا زندان به دلیل ترددهای زیادی که دارد در زمان ملاقات خانواده ها ، مرخصی ها ، درمان و یا اعزام به شعبات به صورت مرتب کشفیاتی داریم برای مثال در بازرسی های سال گذشته در سراسر زندان های کشور صدها موبایل و اشیاء ممنوع از جمله چاقو کشف شد.

جهانگیر ادامه داد: امکان صد در صد کنترل کردن وجود ندارد زیرا زندانیان جاسازی خاصی دارند و هم اینکه امکانات و تجهیزات ما برای رصد کافی نیست. البته باید گفت که این وسایل ممنوعه توسط برخی از ماموران متخلف راهی زندان می‌شود که آن را نیز بررسی ، پیگیری و قطعا برخورد می کنیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا شما معتقد هستید که سی تا سکه غیر مجاز نبوده است گفت: اصولا همراه داشتن سکه ممنوعیت قانونی ندارد اما سازمان زندان ها دستور العملی دارد که اشیائی که همراه فرد باشد ولو اینکه مجاز باشد باید با هماهنگی باشد.

جهانگیر در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران درباره این موضوع که گفته می‌شود محمدرضا رحیمی معاون اول دولت دهم صبح از زندان خارج می‌شود و شب ها به زندان برمی‌گردد و این موضوع بعد از دیداری که فاطمه هاشمی با برادرش مهدی داشته به روزنامه شرق گفته است، گفت: این گونه نیست. وی برای فوت همسرش به مرخصی رفت و بعد از پایان مرخصی به زندان برگشت و الان نیز در زندان است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016