پنجشنبه 26 شهریور 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

پاریس: نشست "نسل دوم مهاجران ایرانی در جامعه میزبان چه جایگاهی دارند؟"، ۲۶ سپتامبر

انجمن گفتگو و دمکراسی ـ پاریس

در هفته های اخیر رسانه ها صحنه های غیر قابل توصیفی از مهاجرت دلخراش هزاران انسانی را منتشر کرده اند که از جنگ ،سرکوب ، فقر، خشکسالی و قحطی گریخته اند و به ساحلی امن پناه آورده اند. با این حال پدیده ی مهاجرت به این صحنه های عصیان برانگیز خلاصه نمی شود . تاریخ بشریت حکایات بی شماری از مهاجرت اقوام و گروه های متنوع انسانی را نقل میکند و نشان می دهد که چگونه در مقاطعی از تاریخ ، مهاجران بنیان گذاران تمدن ها و کارگزاران آمیزش و همنشینی پویای فرهنگ ها بوده و هستند. ایرانیان نیز مهاجرت های چندی را تجربه کرده اند . بویژه در سال های پس از انقلاب موج بزرگی از آنان بدلایل سیاسی ، فرهنگی ، مذهبی و اقتصادی ایران را ترک کرده اغلب با حسرت و دریغ در کشورهای اروپا و آمریکا مستقر شده اند. با این حال از دریافت ها و تجربه های نسل دوم مهاجران ایرانی که در مهاجرت متولد و یا بزرگ شده اند کم تر روایتی در دست است. این جوانان سی و چند ساله که حامل دو فرهنگ اند با این هویت دو گانه چگونه کنار آمده اند؟ از ایران چه می دانند و چه می خواهند؟ از جامعه ی میزبان چه مطالباطی دارند؟ در جامعه ای که پدران و مادرانشان در آن شاید هنوز هم غریبی می کنند چگونه جا افتاده اند؟ نگاهشان به مقولاتی مانند : "عشق" ، "ازدواج" ، "دین" ، "خانواده" و "پیشرفت" کدام است؟

در صد و ششمین نشست انجمن گفتگو و دموکراسی- پاریس ، در حضور چند تن از این جوانان که در فرانسه رشد یافته اند ، این پرسش ها را مطرح می کنیم.

گرداننده ی جلسه:
سعید پیوندی (جامعه شناس و استاد دانشگاه)

با حضور:
سپیده فرخنده (استاد زبان فرانسه)
بهار ماکوئی (روزنامه نگار)
آرش مصطفی زاده (مسئول یک شرکت مشاوره مالی)
فوآد اردلان (مهندس انفورماتیک )

زمان: شنبه ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۵ ، ساعت ۱۸ (شش بعد از ظهر)
مکان:
75 BD Vincent Auriol, 75013 Paris
Metro: Chevaleret, Ligne 6



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016