شنبه 28 شهریور 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

سرگردانی پناهجویان و مهاجران بین کرواسی، مجارستان و اتریش

E3B31AB5-C58D-4E9C-B914-FB6A93909866_mw1024_s_n.jpg
رادیو فردا: پناهجویان و مهاجرانی که قصد دارند خود را به کشورهای غرب اروپا برسانند روز جمعه ۲۷ شهریور بین مرزهای کرواسی، مجارستان و اتریش سرگردان شده و هیچ یک از این کشور‌ها حاضر به پذیرش آن‌ها نشدند.

گزارش خبرگزاری‌ها حاکی است که کرواسی روز جمعه شروع به انتقال صدها تن از مهاجران از داخل این کشور با اتوبوس به سوی مرز مجارستان کرد.

این پناهجویان و مهاجران پس از آنکه مجارستان با کشیدن سیم خاردار مانع ورود آن‌ها از صربستان شد، مسیر خود را به سوی کرواسی تغییر دادند تا از آنجا به راه خود برای رسیدن به آلمان و شمال اروپا ادامه دهند.

تصمیم کرواسی به انتقال مهاجران به مرز مجارستان، انتقاد شدید بوداپست را برانگیخته که به گزارش رویترز، در واکنش، پلیس و خودروهای مسلح را در مرز با کرواسی مستقر کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزارت کشور کرواسی می‌گوید از روز چهارشنبه که مجارستان مرزش را با صربستان بست، بیش از ۱۷ هزار پناهجو و مهاجر وارد کرواسی شده‌اند اما این کشور که خود تنها چهار میلیون جمعیت دارد، توان پذیرایی و نگهداری از این شمار پناهجو را ندارد و اکنون سه هزار نفر از این تعداد، به سوی مجارستان هدایت شده‌اند.

زوران میلانویچ، نخست وزیر کرواسی، روز جمعه گفت که چاره‌ای جز روانه کردن مهاجران به سوی مجارستان ندارند.

همزمان، دولت اسلوونی روز جمعه تهدید کرد به پناهجویانی که از کرواسی وارد خاک این کشور شوند، اجازه عبور برای رفتن به شمال اروپا را نخواهد داد.

نخست‌وزیر کرواسی هم در پاسخ به اینکه چرا پناهجویان را به جای بازگردان به مجارستان به سوی اسلووانی نمی‌فرستند، گفت: «مسیر مجارستان به شمال اروپا برای این مهاجران، سه برابر نزدیکتر از اسلوونی است».

از سوی دیگر، به گزارش رویترز، نخست وزیر اسلوونی ضمن متهم کردن کرواسی به نقض مقررات اتحادیه اروپا، جمعه شب در عین حال گفت در صورتی که فشار پناهجویان بیش از حد باشد، «دالانی» برای عبور آنها باز خواهند کرد و دولت او در حال مشورت با سایر کشورهاست.

در همین حال برخی گزارش ها حاکی است که مجارستان از عصر جمعه شروع به فرستادن صدها مهاجر و پناهجو به سوی اتریش کرده که سبب عصبانیت وین شده است که می‌گوید آنها راه نخواهد داد، چرا که مجارستان با این کشور هماهنگی نکرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016