جمعه 10 مهر 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

ردپای ۵ عضو دولت احمدی‌نژاد در پرونده بابک زنجانی

46890_522.jpg
هر روز ابعاد تازه تری از پرونده های بابک زنجانی و ارتباط آن با دولت احمدی نژاد افشا می شود. در جریان این افشاگری ها «امیرعباس سلطانی»، رئیس کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی، اخیرا اطلاعات جدیدی منتشر کرده است.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، رئیس کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی در مجلس با بیان اینکه تخلف بابک زنجانی به فروش نفت ختم نمی‌شود، گفت: بابک زنجانی برای پرداخت بدهی خود گردن کلفتی می‌کند و این فردا با یادداشت یک شخص خاص به بانک مرکزی معرفی شد.

امیرعباس سلطانی با بیان اینکه شخصیت، آغاز فعالیت و پرونده بابک زنجانی داستان جذاب و جالبی دارد گفت:وی عملا از سال ۸۰ با ثبت حدود ۶۰ شرکت خارجی و داخلی وارد عرصه اقتصادی کشور شد.

به نوشته خانه ملت، نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی با طرح این سوال که چگونه فردی که به عنوان سرباز در بانک مرکزی مشغول به خدمت بوده، می تواند ۶۰ شرکت ثبت کند افزود:‌تاسیس چندین بانک در کشورهای مالزی و تاجیکستان نیز از ابداعات زنجانی است.

وی تصریح کرد: جای سوال دارد که چه شرایطی ایجاد می‌شود که حجم بده و بستان این فرد به ۲۵ میلیارد دلار می‌رسد و این مبلغ از کجا و به چه شکلی بوجود آمده است.

مهر تایید پنج عضو دولت احمدی نژاد بر فعالیت بابک زنجانی سه شناسنامه ای!

رئیس کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی در مجلس با اشاره به اظهارات زنجانی در دو سال گذشته در کمیسیون انرژی مجلس گفت: جلسه‌ای در بانک مرکزی و اتاق رئیس کل این بانک به همراه محمود بهمنی ریاست سابق بانک مرکزی و چهار وزیر دولت دهم تشکل می‌شود، که ما حصل آن تاییدیه ۴ وزیر مبنی بر اینکه بابک زنجانی می‌تواند در معاملات بانکی کشور ورود کند شد.

این نماینده مردم در خانه ملت ادامه داد: سوالی که برای ملت مطرح است این است که فردی که قبلا تخلفات مالی انجام داده و دارای چک برگشتی و ۳ شناسنامه جعلی است و مواردی از این قبیل، چگونه یکباره مورد تایید ۴ وزیر کابینه دولت احمدی ن‍ژاد قرار می گیرد.

تاریخ سررسید بدهی‌های زنجانی متعلق به ژیش از زمان اعمال تحریم است/زنجانی با گردن کلفتی نخواست پول ها را پرداخت کند

سلطانی تصریح کرد: بابک زنجانی می‌گوید از زمانی که تحریم‌ها تشدید شد، نتوانستم پول‌ها را برگردانم، در حالی که آخرین سررسید بدهی‌های زنجانی چند روز قبل از تحریم بانکی بوده است؛ یعنی اگر می‌خواست پولی پرداخت کنند و یا اراده‌ای برای پرداخت داشت، می توانست پرداخت کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: آن زمانی که تحریم بانکی آغاز نشده بود، موعد سررسید چک‌های ایشان بود که باید پرداخت می‌کردند، اما بعداً تحریم بانکی را بهانه کردند، البته زنجانی ادعای طلب می‌کرد و می‌گفت بدهکاری ندارم و گردن کلفتی می‌کند.

بدهکاری که طلبکار شد/ کارنامه سیاه بانک مرکزی در پرونده بابک زنجانی/ تایید و تکذیب های بانک مرکزی در مورد جعلی بودن حواله های زنجانی

وی با بیان اینکه بابک زنجانی حتی چند بار اعلام کرد که اصلا به وزارت نفت نه تنها بدهکار نیست، بلکه طالبکارهم است، اظهار داشت: این را به این دلیل می‌گفت که چون کشتی اجاره کرده بود و اگر بدهکار اعلام میشد معادلات تجاری آن بهم می خورد و این مطالب را در جلسه کمیسیون انرژی نیز مطرح کرد که تمام مستندات این جلسات ضبط شده و قابل ارائه است.

رئیس کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی در مجلس، گفت: بحثی که اکنون مطرح است نقش بانک مرکزی در این معامله نفتی است و ایرادی که به نقش این بانک وارد می باشد این است که چرا این بانک چنین معامله‌ای را پذیرفته است.

سلطانی تاکید کرد: بابک زنجانی حتی یک حواله جعلی به عنوان پرداخت بدهی به وزارت نفت از بانک مرکزی تاجیکستان تهیه و به بانک مرکزی ارائه می‌کند، که زنجانی برای این حواله ۳ میلیون دلار پول به معاون بانک مرکزی تاجیکستان پرداخت می‌کند؛ که بعدا مشخص شد این حواله جعلی است، اما بانک مرکزی ابتدا آن تایید و بعد از مدتی تکذیب کرد.

ردپای هفت بانک کشور در پرونده زنجانی/تلاش ۶ تیم از وکلای خبره برای عدم برگزاری دادگاه زنجانی

وی با اعلام اینکه بابک زنجانی نه تنها با بانک مرکزی بلکه با ۶ بانک دیگر نیز ارتباط مالی داشته است افزود:‌ متاسفانه بانک مرکزی برای تبدیل دلار به ریال از برخی افراد که نقش دلالی داشتند استفاده می‌کرده است که یک از آنها هم بابک زنجانی بود که نسبت به بقیه دلالان سهم بیشتری داشت، البته در گذشته از این افراد زیاد داشتیم و ممکن است هم اکنون نیز وجود داشته باشند.

دبیر کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به برگزاری دادگاه بابک زنجانی در یازدهم مهرماه تصریح کرد: برگزاری جلسه دادگاه زنجانی همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد چرا که وکلای وی به دنبال عدم برگزاری دادگاه زنجانی در روز شنبه آینده هستند

وی ادامه داد: آنطورکه ما اطلاع داریم ۶ تیم از وکلای خبره در حال تلاش برای عدم برگزاری تشکیل دادگاه‌اند، زیرا زنجانی حدود ۲۲ ماه در زندان است و اگر حضور وی به دو سال برسد، نگه داشتن وی در زندان با مشکل مواجه خواهد شد.

این نماینده مجلس گفت: در خواست ما به قوه قضایی این است که دادگاه زنجانی را برگزار و رای صادر و پرونده وی را مفتوح کنند، چرا که جرم زنجانی مشخص است همانطور که معاون اول محترم قوه قضاییه بارها اعلام کردند برخی موراد جرم زنجانی برای قوه قضاییه قطعی شده است.

زنجانی ویترین یک مجموعه رانت خواری است/ زنجانی همکاری خوبی با دستگاه قضا نکرد

سلطانی با بیان اینکه بابک زنجانی ویترین است و افراد رانت خوارپشت سر زنجانی‌ هستند گفت: نام افراد خاصی در پروند زنجانی مطرح است که نام ۵ نفر از آنها مشخص شده و که یا دستگیر شدند و یا آزاد هستند.

وی با بیان اینکه پرونده زنجانی یک پروند عادی نیست و نباید به راحتی از کنار آن گذشت گفت:‌ قطعا افرادی و مافیایی پشت سر رنجانی هستند ساکت نیستند و همانگونه که سخنگوی محترم قوه قضاییه اعلام کردند وی در این ۲۲ ماه همکاری مناسبی با دستگاه قضا نکرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رضا ضراب اموال زنجانی را در ترکیه مدیریت می‌کند

این نماینده مردم در خانه ملت با بیان اینکه حدود ۸۰ درصد اموال زنجانی در خارج از کشور است و بارها خودش با شهامت این موضوع را اعلام کرده افزود: بخش زیادی از اموال وی در ترکیه است که توسط رضا ضراب مدیریت می‌شود و بخش دیگر در تاجیکستان قرار دارد.

رئیس کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی در مجلس با بیان اینکه حجم دارایی زنجانی در ایران حدود به ۲۳۰۰ میلیارد تومان اظهار داشت:‌ پول نفت و میعانات گازی را پرداخت نکرده است و آخرین سررسید پرداخت وی ۲۰/۱۲/۲۰۱۲ بود و در حالی که تشدید تحریم‌ها و و ورود نام وی به لیست تحریم‌ها ۲۲/۱۲/۲۰۱۲ بوده است، یعنی خیلی راحت مرتکب جرم شده است.

سلطانی در مورد میزان قرارداد نفتی زنجانی با وزارت نفت، بیان داشت: ایشان ۱۲ محموله کشتی نفت و میعانات تحویل گرفته که ۸کشتی را به فروش قطعی رسانده است و هم به عنوان دلال نفتی وارد موضوع شده که نفت را گرفته و فروخته است و از طرفی دیگر یک درصد از فروش نفت را دریافت کرده است.

وی با بیان اینکه اختلال در نظام اقتصادی کشور بزرگترین جرم زنجانی است، گفت: جرم وی محرز است و مورد نفت هم نفت گرفته و پول آن را نداده است و این علاوه بر جرم‌های دیگر وی می باشد.

اعتراف زنجانی به واریز ۱۷ هزار میلیارد تومان به حساب تامین اجتماعی با واسطه سعید مرتضوی

این نماینده مجلس تصریح کرد: برخی آقایان هنوز ترید دارند و می‌گویند و جرم ثابت نشده است و زنجانی هیچ وقت به مسوولین حرف راست نگفته است؛ زنجانی در مورد بدهی خود ده‎ها بار اعلام کرد در سررسید پرداخت می‌شود، اما هیچ وقت پرداخت نکرد و پول نفت را نداده؛ البته وی تخلفات مالی هم داشته است.

دبیر کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه زنجانی آخرین مبلغی که زنجانی به خارج از کشور منتقل کرده است واریز ۲۵ میلیارد یورو در یکی از بانک های ژاپن است گفت: زنجانی پول‌ها را به ترکیه، تاجیکستان و مالزی انتقال و معمولا در این سه کشور فعالیت داشته است

سلطانی در مورد میزان بدهی زنجانی نیز گفت: وی حدود ۲.۷ میلیارد دلار و حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان بابت پول نفت بدهکار است در حالی که فقط در ژاپن ۲۵ میلیارد یورو پول دارد و این چند برابر بدهی او به کشور است.

وی در مورد رابطه زنجانی با تامین اجتماعی و چک ۱۷ هزار میلیارد تومانی، اظهار داشت: بابک زنجانی گفته بود ۱۵میلیارد یورو پول داشتم که می‌خواستم آن را به کشور منتقل کنم و و برای اینکه شامل تحریم نشود با واسطه آقای مرتضوی ۵ هزار میلیارد آن را به حساب تامین اجتماعی واریز کردم.

بابک زنجانی کمک کرده است یا سوءاستفاده؟

این نماینده مجلس در مورد اینکه بابک زنجانی مدعی است در زمان تحریم به کشور کمک کرده است بیان داشت: شاید وی در مواردی به کشور کمک هم ‌کرده باشد اما وی از شرایط کشور و مسوولین نهایت سوء استفاد را انجام داد.

وی با بیان اینکه ‌فضای به وجود آمده در کشوردریچه‌ی بود که زنجانی تلاش کرد بیشترین سود را از آن ببرد گفت:‌ وی علاوه بر دریافت یک درصد از بابت فروش نفت از طرف دیگر حق دلالی نیز می‌گرفت و نفت را به قیمتی به فروش می رساند و بعد هر میزان که می‌خواست به وزارت نفت می‌پرداخت یا اینکه ‌پولی پرداخت نمی داد. این فرد به طور قطع منافع خود را بر هر چیز و نه از جمله شرایط کشور ترجیح می‌داد.

راه برای تربیت بابک زنجانی ها باز است!

رئیس کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی در مجلس در خصوص این سوال که ممکن است این مافیا بعد از بابک زنجانی شخصی دیگر را جایگزین وی‌ کنند، پاسخ داد: فقط نگرانی من همین است که اگر افرادی که پشت سر بابک زنجانی هستند، محاکمه و محکوم نشوند و با آنها برخوردی صورت نگیرد و شاید فردا و چند روز دیگر چند بابک زنجانی داشته باشیم.

سلطانی ادامه داد: باید با کسانی که رانت سازند برخورد شود ورانت سازها همان‌هایی هستند که بابک زنجانی را پرورش دادند و می‌دهند.باید مشخص شود که در فلان ارگان و یا اداره چه اشخاصی رانت سازی می‌کنند. اگر زنجانی محاکمه و وامل پشت پرده محاکمه نشوند، خود به خود در آینده نزدیک باز بابک زنجانی دیگری متولد خواهد شد.

وی تصریح کرد: نگرانیم دادگاه وی تشکیل نشود و باید دادگاه زنجانی تشکیل شود، البته قاضی پروند باید نظر دهد، و اگر می خواهیم ریشه فساد را بخشکانیم، راهی نداریم جز اینکه با مردم شفاف حرف بزینم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه باید دادگاه علنی برگزار شود؛ گفت: باید برای افراد اختلال گر و آنهایی که سوء استفاده کردند درس شود و پروند زنجانی بزرگترین فساد اقتصادی قرن است و مردم و تمام افکار عمومی پیگیر آن هستند.

رئیس کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی در مجلس در مورد چرایی تولد و رشد بابک زنجانی‌ها گفت: متاسفانه نظام اقتصادی و مالی کشور شفافیت ندارد در جایی مدیری و یا شخصی۵۰۰ میلیون تومان پاداش می‌گیرد و این فرد هیچ وقت نمی‌خواهد مردم سر از وی در بیاورند و یا مردم بدانند که افرادی حقوق های ۲۰۰ یا ۳۰۰ میلیون تومانی می‌گیرند.

این نماینده مردم در خانه ملت با طرح این سوال که قبل از قرارداد نفتی با بابک زنجانی ایشان تخلفات عدیده‌ای داشتند، بیان کرد: امروز فردی نیازمندی که می‌خواهد یک میلیون تومان وام بگیرم، باید تمام بانک‌ها استعلام دهند که وی بدهکاری و یا چک برگشتی نداشته باشد، اما با فردی که می‌خواهیم قراردادی به این بزرگی و حجم ببنیدم، چرا نباید آن را بررسی کنیم.

سلطانی ادامه داد: برخی می‌گویند زنجانی با یک یادداشت ساده به بانک مرکزی معرفی شده است، چه کسی می‌تواند با یک یادداشت ساده این کار را انجام دهد، حتما باید فرد خاصی باشد.

وی افزود:آقای احمدی‌نژاد خودش را پاکترین دولت قلمداد می‌کرد، در حالی که دیدم بدترین و بزرگترین فساد در زمان ایشان رخ داده است و اگر مردم حجم فساد در دولت وی را بدانند خیلی عذاب می‌کشند.

دبیر کمیسیون انرژی مجلس اظهار کرد: تاکنون بابک زنجانی ثابت کرده است دهن‌اش قرص بوده و خطری نداشته است زیرا چون حرفی نزده چون حرف نزده خطری ندارد و قطعا اگر بابک زنجانی ۴ کلمه حسابی می زد الان معلوم نبود کجا بود.

حداقل ۵۰ الی ۶۰ درصد افراد سیاسی خاص در پرونده زنجانی دست داشتند

سلطانی در باره نقش افراد سیاسی در پرونده زنجانی، گفت: خیلی از افراد سیاسی را می‌ببینیم که پشت این افراد هستند، حداقل ۵۰ الی ۶۰ درصد افراد سیاسی خاص در این ماجراها دست داشتند.

وی تاکید کرد: تولد بابک زنجانی‌ها بر اثر تحریم‌ها است و این افراد آمده بودن تا تحریم‌ها را دور بزنند، اما به بهانه تحریم، نظام و کشور را دور زدنند. ۵۴۰ صفحه مدرک و سند در مورد حجم قراردادها و پولشوی‌های وی، چگونگی انتقال پول‌ها و افرادی که در این قیضه نقش داشتند در این زمینه وجود دارد.

رئیس کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی در مجلس گفت: در مورد بابک زنجانی سخن ناگفته خیلی زیاد است و تخلف بابک زنجانی به این موراد ختم نمی شود و نخواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016