سه شنبه 14 مهر 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

جلسه استیضاح وزیر راه و شهرسازی در مجلس آغاز شد


عباس آخوندی

تهران-ایرنا- جلسه استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی دقایقی پیش به ریاست علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با ۱۳ امضا در جلسه علنی روز یکشنبه (پنجم مهرماه) مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد. روح الله حسینیان، مهدی کوچک زاده، حمید رسایی، حسینعلی حاجی دلیگانی، جواد کریمی قدوسی، زهره طیب زاده، فاطمه آلیا، موسی الرضا ثروتی، محمود نبویان، مجتبی رحماندوست، بهرام بیرانوند، حسن کامران و نیره اخوان، ۱۳ نماینده ای هستند که پای این طرح را امضا کرده اند که اکثر این نمایندگان از اعضای جبهه پایداری هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


محورهای اصلی استیضاح وزیر راه و شهرسازی عدم انجام تعهدات زمان رای اعتماد، مشکلات عمومی وزارت راه و شهرسازی، مشکلات زمین و مسکن شهری و روستایی، حوزه حمل و نقل و مشکلات حوزه مالی وزارتخانه اعلام شد.
براساس آیین نامه داخلی مجلس ابتدا باید موافقان و مخالفان استیضاح در دو ساعت به تشریح دیدگاه های خود نسبت به استیضاح آخوندی بپردازند و سپس وزیر راه و شهرسازی صحبت می کند.
طبق آیین نامه داخلی مجلس وزیر راه و شهرسازی و رییس جمهوری حداقل سه ساعت فرصت دارند از عملکرد این وزارتخانه دفاع کنند.

کارنامه عباس آخوندی
عباس احمد آخوندی در سال ۱۳۳۶ در خانواده ای روحانی در شهر نجف اشرف دیده به جهان گشود، وی فرزند آیت الله علی احمدآخوندی و نوه دختری علامه عبدالحسین امینی از مراجع فقید نجف و صاحب اثر معروف الغدیر است.
آخوندی تحصیلات ابتدایی را در مدرسه علوی ایرانیان در زادگاه خود گذراند و چندی بعد به همراه خانواده به ایران نقل مکان کرد.
همچنین تحصیلات متوسطه را در قم و تهران به اتمام رساند و پس از سپری کردن این دوران، در سال ۱۳۵۶ وارد دانشکده فنی تهران شد.
وی مدرک کارشناسی ارشد مهندسی راه و ساختمان خود را از دانشگاه تهران دریافت کرد و پس از آن به انگلستان رفت و در کالج رویال هالووی لندن، در رشته اقتصاد سیاسی به ادامه تحصیل پرداخت و موفق شد مدرک دکترای خود را دریافت کند.
دکتر آخوندی مرداد سال ۱۳۶۱ به عنوان معاون سیاسی وزیر وقت کشور ( حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر ناطق نوری) انتخاب شد و در دولت دوم آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز به عنوان وزیر مسکن و شهرسازی فعالیت کرده است.
آخوندی در شکل گیری و تاسیس جهادسازندگی نقش موثری داشت و از سوی شهید دکتر بهشتی در اولین شورای مرکزی جهاد سازندگی به عنوان عضو شورا انتخاب شد.
وی همچنین در جهاد سازندگی مسئولیت امور استان ها را بر عهده داشت و پس از شروع جنگ تحمیلی مسئولیت پشتیبانی جبهه های جنگ را نیز برعهده گرفت.
آخوندی در سال ۱۳۷۶ نماینده ویژه رییس جمهور وقت برای اجرای طرح احداث سالن بزرگ همایش های بین المللی جمهوری اسلامی ایران بوده است.
دکتر آخوندی علاوه بر مسئولیت های سیاسی و اجرایی که در عرصه های مختلف به عهده داشته است، در بخش آموزش نیز فعالیت دارد. وی در دانشکده مطالعات جهان علاوه بر عضویت در هیات علمی، در گروه بریتانیا نیز تدریس می کند.
آخوندی مرداد سال ۱۳۹۲ به عنوان گزینه دولت یازدهم برای تصدی وزارتخانه راه و شهرسازی به مجلس شورای اسلامی معرفی شد و با کسب ۱۵۹ رای موافق، ۱۰۷ رأی مخالف و ۱۸ رای ممتنع از ۲۸۴ رای ماخوذه از مجلس رای اعتماد گرفت و به عنوان وزیر راه و شهرسازی مشغول به فعالیت شد.

**برخی از سمت ها و فعالیت های اجرایی دکتر عباس آخوندی:
عضو شورای رقابت از سال ۱۳۸۸
عضو شورای مرکزی نظام مهندسی (دوره پنجم)، ۱۳۸۹ تا کنون.
عضو هیات مدیره دوره پنجم نظام مهندسی استان تهران، از سال ۱۳۸۸ تا کنون.
عضو شورای مرکزی نظام مهندسی (دوره چهارم)، ۱۳۸۶-۱۳۸۹
عضو هیات مدیره دوره چهارم نظام مهندسی استان تهران، ۱۳۸۵- ۱۳۸۸
قائم قام مدیر عامل صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از مهر ماه ۱۳۷۶ تا شهریور ماه ۱۳۷۷
عضو شورای عالی پول و اعتبار از سال ۱۳۷۴ تا ۱۳۷۶
وزیر مسکن و شهرسازی از مرداد ماه ۱۳۷۲ تا مرداد ماه ۱۳۷۶
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از بهمن ماه ۱۳۶۶ تا مرداد ماه ۱۳۷۲
مشاور رئیس بنیاد مسکن و مسئول بازسازی مناطق سیلزده از بهمن ماه ۱۳۶۵ تا بهمن ماه ۱۳۶۶
معاون سیاسی و اجتماعی وزارت کشور از مرداد ماه ۱۳۶۱ تا آبانماه ۱۳۶۵
عضو شورای مرکزی جهاد سازندگی از خرداد ۱۳۵۸ تا تیر ماه ۱۳۶۱
دبیری شورای امنیت کشور
رئیس شورای تامین ویژه غرب کشور
رئیس ستاد مرزها
رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر
رئیس شورای هماهنگی امور افاغنه
برگزاری انتخاب اولین دوره مجلس خبرگان
برگزاری چهارمین دوره ریاست جمهوری ایران
برگزاری دومین دوره مجلس شورای اسلامی
عضو هیات علمی دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران

**کتاب ها:
-کاربرد پلیمرها در خاک مسلح. ترجمه عباس آخوندی (۱۳۷۵) انتشارات مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن
-بررسی مبانی نظری خصوصی سازی از منظر رابطه دولت - بازار، عباس آخوندی، نشر پیشبرد، ۱۳۸۲
-مدیریت بازسازی مناطق زلزله زده: تجربه زلزله گیلان و زنجان.حسین بحرینی و عباس آخوندی (۱۳۷۹) انتشارات دانشگاه تهران.
-اصلاح قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی از نگاه بخش خصوصی. عباس آخوندی با همکاری اعظم فیروزی (۱۳۹۰). نشر مکث نظر.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016