شنبه 18 مهر 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

ابراز نگرانی سپاه از پیروزی "جریان سازش" در انتخابات

رسول سنایی‌راد، معاون سیاسی سپاه پاسداران ابراز نگرانی کرده که «جریان اهل سازش» در انتخابات پیش رو قدرت را در دست بگیرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رادیو زمانه ـ سنایی‌راد به خبرگزاری مهر گفته آمریکایی‌ها «امیدوار هستند» که این جریان بر سر کار بیاید اما اینکه این امید عملی شود یا نشود؛ به «هوشیاری شورای نگهبان» بستگی دارد.


رسول سنایی‌راد، معاون سیاسی سپاه پاسداران

آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان هفته گذشته گفته بود که این نهاد اجازه نخواهد داد مخالفان ولایت فقیه وارد مجلس شوند. او گفت اینگونه پست‌های مهم «حق بچه‌های حزب اللهی، انقلابی و مؤمن است.»

دخالت نظامیان در سیاست و انتخابات ممنوع است اما سپاه پاسداران از جمله نهادهای نظامی در ایران است که این ممنوعیت را نادیده می‌گیرد و در همه انتخابات‌ نقش‌آفرینی می‌کند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران، جریان سازش را دارای گرایش «غرب‌گرایی» توصیف کرده و افزوده: «گروه‌های سیاسی باید شفاف حرف بزنند، یعنی تابلوی همراهی با امام (خمینی) را در دست نگیرند اما در درون به دنبال همراهی با غرب باشند.»

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی و مقام‌های سپاه پاسداران در هفته‌های اخیر بار‌ها در مورد «نفوذ» فرهنگی و سیاسی «دشمن» هشدار داده‌اند.

سنایی‌راد ابراز امیدواری کرده که «مردم به نفوذ رأی ندهند و به عزت رأی بدهند.»

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان در هفتم اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد.

از نگاه عموم ناظران سیاسی، این انتخابات بزنگاهی پرچالش در رقابت‌های جناحی به‌ویژه پس از شکاف‌های ناشی از توافق هسته‌ای خواهد بود و فصلی تازه در آرایش نیروهای سیاسی ایران را رقم خواهد زد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016