چهارشنبه 22 مهر 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

عربستان سعودی: نفی دخالت ایران در یمن همچون انکار طلوع آفتاب از شرق است


عادل الجبیر

دبى – العربيه.نت فارسى - عادل الجبیر وزیر امور خارجه سعودی بر همسان بودن دیدگاه سعودی و فرانسه درباره سوریه و عراق و دخالت‌های ایران تاکید کرد و گفت رد دخالت ایران در یمن همچون نفی طلوع آفتاب از شرق است.

الجبیر در کنفرانس خبری که با همتای فرانسوی‌اش لوران فابیوس در ریاض برگزار کرد، گفت که اقدام ائتلاف عربی در یمن با درخواست دولت مشروع این کشور بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او توضیح داد که هدف از عملیات در یمن، حمایت از دولت قانونی و پایان دادن به تهدید موشک‌های بالستیک است. او خاطرنشان کرد که پایان جنگ به حوثی‌ها و همپیمانشان علی عبدالله صالح بستگی دارد.

وزیر امور خارجه سعودی گفت: «ایمان داریم که راه حل سیاسی در یمن بهترین گزینه‌است اما حوثی‌ها، گزینه نظامی را ترجیح دادند.»

او خاطرنشان کرد: «دخالت‌های ایران در امور کشورهای دیگر، مشکلی منطقه‌ای به وجود اورده است» و «چالش‌های منطقه بزرگ است اما تعامل حکیمانه‌ای با آن‌ها داشت.»

الجبیر بار دیگر به وجود دخالت ایران در یمن تاکید کرد و گفت که هرکس بگوید تهران دخالتی ندارد و از حوثی‌ها پشتیبانی نمی‌کند «همچون کسی است که بگوید آفتاب از شرق طلوع نمی‌کند.»

او با تاکید بر این‌که موضع سعودی از سوریه و اسد تغییر نمی‌کند، گفت: «در تلاشیم روس‌ها را قانع کنیم که هر راه حلی در سوریه، باید شامل کنار رفتن اسد باشد.»

در مقابل لوران فابیوس گفت: «امیدواریم که همه طرف‌ها برای حمایت از راه حل سیاسی در یمن تلاش کنند.»

او توضیح داد که وضعیت انسانی در یمن بسیار دشوار است، از همین رو «فرانسه خواهان اجرای قطعنامه شورای امنیت درباره یمن است.»

او خاطرنشان کرد: «عملیات ما علیه داعش در سوریه، برای دفاع از خود برپایه میثاقنامه سازمان ملل متحد است.»

فابیوس ادامه داد: «با مقام‌های سعدی درباره عملیات نظامی علیه داعش در سوریه گفت‌وگو کردیم.»

او تاکید کرد که راه حل سیاسی در سوریه نیازمند مرحله انتقالی است که طی آن قدرت منتقل شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016