جمعه 1 آبان 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

دو کشته و دو زخمی در حمله با شمشیر به مدرسه‌ای در سوئد

0,,18799184_303,00.jpg
دویچه وله: در حمله یک مهاجم نقاب‌دار به مدرسه‌ای در غرب سوئد یک معلم و یک دانش‌آموز کشته و یک معلم و یک دانش‌آموز زخمی شده‌اند. فرد مهاجم نیز بر اثر اصابت گلوله زخمی شده و تحت درمان است. درباره انگیزه مهاجم گزارشی منتشر نشده است.

به گزارش خبرگزاری‌ها، روز ۵ شنبه (۲۲ اکتبر/ ۳۰ مهر) در حمله یک مهاجم نقاب‌پوش به مدرسه‌ا‌ی در شهر ترولهتان واقع در غرب سوئد، یک معلم مدرسه کشته و یک معلم دیگر زخمی شده است. در این حادثه دو دانش‌آموز ۱۱ و ۱۵ ساله نیز زخمی شدند که یکی از آنان بر اثر شدت جراحت وارده پس از مدتی در بیمارستان درگذشت. سخنگوی پلیس نگفته که کدام دانش‌آموز درگذشته است.

swSchoolAttack.JPG

به گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس، یکی از دانش‌آموزان گفته که فکر کرده مرد نقابدار به مناسبت جشن هالووین لباس مبدل پوشیده و وارد مدرسه شده است. دانش‌آموزان می‌خواسته‌اند از آن مرد عکس بگیرند که به یکباره با حمله او به سمت معلمشان روبرو می‌شوند، می‌ترسند و پا به فرار می‌گذارند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


روزنامه‌ی سوئدی‌زبان "داگنس نیهتر" روز ۵ شنبه گزارش داد که نیروهای پلیس موفق شده‌اند با شلیک گلوله، مهاجم را متوقف کنند. این روزنامه به نقل از سخنگوی پلیس، مهاجم را "مردی نقاب‌دار" توصیف کرده که "وارد مدرسه شده و با شمشیر چند تن را زخمی کرده است".

به گفته سخنگوی پلیس، فرد مهاجم ۲۱ ساله بوده و دست کم یک چاقوی بزرگ یا احتمالا دو چاقو به بزرگی شمشیر همراه داشته است..پلیس جزئیات بیشتری درباره سلاح فرد مهاجم ذکر نکرده است.

به گفته سخنگوی بیمارستان شهر ترولهتان، فرد مهاجم بر اثر اصابت گلوله پلیس زخمی شده و هم‌اکنون تحت درمان است. درباره انگیزه مهاجم از این حمله گزارشی منتشر نشده است.

به گفته‌ سخنگوی پلیس، مدرسه‌ای که این اتفاق در آن رخ داده ۴۰۰ دانش‌آموز دارد. در محوطه این مدرسه همچنین یک پیش‌دبستان، کتابخانه و سالن‌های ورزشی نیز واقع شده‌اند. این رخداد در کافه تریای مدرسه به وقوع پیوسته است.

رسانه‌ها از وضعیت آشوب زده در این دبستان و دانش‌آموزان شوک‌زده خبر می‌دهند. پلیس هنوز جزئیاتی در مورد انگیزه این حمله منتشر نکرده است.

شهر ترولهتان با ۵۰ هزار سکنه در ۷۵ کیلومتری شمال گوتنبرگ قرار دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016