جمعه 15 آبان 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

آخن (آلمان): پیشینه شاهنامه و تأثیر آن بر ادبیات و فرهنگ ایران، سخنرانی محسن بنایی، ۱۴ نوامبر

کانون ره‌آورد در شهر آخن آلمان شبی را به ادبیات کلاسیک ایران اختصاص داده است. این برنامه تلاشی است در جهت معرفی هر چند مختصر «شاهنامه» اثر ابوالقاسم فردوسی توسی، سخن‌سرای نامی ایران.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این نشست ادبی با عنوان «پیشینه شاهنامه و تأثیر آن بر ادبیات و فرهنگ ایران» در ساعت ۱۸:۳۰ روز شنبه ۱۴ نوامبر برگزار خواهد شد و سخنران برنامه دکتر محسن بنایی است.

محسن بنایی جراح و ارتوپد، در کنار پزشکی در رشته ایران‌شناسی و زبان پهلوی نیز تحصیل کرده است. او سال‌ها به چگونگی روند شکل‌گیری شاهنامه، به‌ویژه تأثیر آن بر ادبیات و فرهنگ ایران پرداخته و در سال ۲۰۰۸ مشاور ادبی پروژه موسیقی سیمرغ، برگرفته از شاهنامه فردوسی با آهنگسازی حمید متبسم و صدای همایون شجریان بود.

در نشست آخن، آقای بنایی نخست چگونگی سرایش شاهنامه و بستر تاریخی ـ فرهنگی آن را بررسی می‌کند و سپس به تأثیر آن بر فرهنگ ایرانی و ادبیات فارسی خواهد پرداخت.

اطلاعات بیشتر این شب ادبی را در پوستر برنامه بخوانید:


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016