یکشنبه 10 آبان 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

داعش "در انتقام‌جویی از آمریکا" ۴ پیشمرگه کرد را "سر برید"

0,,18804700_303,00.jpg
گروه "دولت اسلامی" احتمالا چهار پیشمرگه کرد را در عراق سر بریده است. این گروه در ویدئویی که از اعدام این افراد منتشر کرده می‌گوید این عمل را به "انتقام" حمله اخیر آمریکا به زندان داعش در شمال عراق انجام می‌دهد.

گروه تروریستی "دولت اسلامی" (داعش) ویدئویی در اینترنت منتشر کرده که ظاهرا سربریدن چهار پیشمرگه کرد در عراق را نشان می‌دهد.

در این ویدئو یکی از اعدام‌کنندگان که نقاب بر چهره دارد و با لهجه آمریکایی صحبت می‌کند به زبان انگلیسی باراک اوباما، رئيس‌جمهور آمریکا را خطاب قرار می‌دهد و می‌گوید، این افراد به "انتقام" حمله اخیر آمریکا به زندان این گروه در شمال عراق اعدام می‌شوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اعدام‌کننده نخست و یکی از گروگان‌ها که ابتدا سر بریده می‌شود جلوتر از سایرین قرار دارند و سه گروگان دیگر مجبور به تماشای اعدام نخستین گروگان‌اند. سپس سه گروگان دیگر گردن زده می‌شوند.

معلوم نیست که اعدام این افراد چه زمانی اتفاق افتاده است.

آمریکا به‌تازگی اعلام کرد در عملیاتی که شامگاه ۲۱ اکتبر (۲۹ مهر) به صورت مشترک با نیروهای عراقی انجام داد با حمله به زندان یادشده ۷۰ گروگان کرد عراقی را آزاد کرده است. این عملیات در حویجه، در غرب کرکوک انجام گرفت.

آمریکا می‌گوید، در عملیات خود در ماه اکتبر شماری از نیروهای "دولت اسلامی" را کشته و پنج تن از آنان را دستگیر کرده است. در این عملیات یک سرباز آمریکایی نیز کشته شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016