یکشنبه 10 آبان 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

داعش مسئولیت سقوط هواپیمای مسافربری روسی را بر‌عهده گرفت

2015-10-31T142616Z_1567227963_GF20000040270_RTRMADP_3_EGYPT-CRASH.JPG
گروه "دولت اسلامی" با انتشار اطلاعیه‌ای توسط آژانس خبری نیمه رسمی خود که بر روی شبکۀ توئیتر نیز درج شده است، مسئولیت سقوط این هواپیما را بر عهده گرفت. در اطلاعیۀ این گروه آمده است: " رزمندگان دولت اسلامی موفق شدند یک هواپیمای روسی را بر فراز منطقۀ سینا سرنگون سازند. این هواپیما حامل بیش از ٢٠٠ تن از صلیبیون روسیه بود. همۀ آنها کشته شده اند و از همین رو خدا را شاکریم".

وزیر حمل ونقل روسیه، ماکسیم سوکولف، گفت که ادعای "دولت اسلامی" را "نباید درست تلقی کرد". وی گفت: "در رسانه ها اطلاعاتی مبنی بر سرنگون شدن هواپیما توسط یک موشک زمین به هوا منتشر شده است که نباید آن را صحیح تلقی کرد". وی با این حال نگفت که بر اساس چه شواهد و مدارکی این ادعای گروه "دولت اسلامی" را نا‌درست می داند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در همین حال، سازمان هواپیمائی روسیه اعلام داشت که در حال حاضر هیچ نشانه‌ای مبنی بر وجود نقص فنی در هواپیما در دست نیست. بر اساس بیانیۀ این سازمان "تا هنگامیکه در این زمینه مدارک قانع کننده ای بدست نیاید، باید از اظهار نظرهای شتابزده پرهیز کرد".

پیش از آن مقامات امنیتی مصر اعلام کرده بودند که این هواپیما بر اساس نخستین نشانه های در دست به سبب نقص فنی دچار حادثه شده و سقوط کرده است.

این هواپیما که از شرم الشیخ در مصرعازم سن پترزبورگ در روسیه بود، صبح شنبه با ٢٢٤ سرنشین در صحرای سینا سقوط کرد.

در پی کشف لاشه هواپیما، نیروهای امنیتی و گروههای امداد رسانی و تحقیقاتی مصری به محل اعزام شدند. رئیس جمهوری روسیه، ولادیمیر پوتین، نیز اعلام کرد که یک گروه از کارشناسان روسی عازم محل حادثه شده‌اند تا در بارۀ علل آن تحقیقات لازم را انجام دهند.

در همین حال، روسای جمهوری روسیه و مصر در بارۀ سقوط این هواپیما با یکدیگر از طریق تلفن گفتگو کردند. اگر‌ادعای گروه دولت اسلامی به اثبات برسد، به احتمال فراوان، موجب ناخرسندی افکار‌عمومی مردم روسیه خواهد شد و ضربۀ شدیدی بر سیاست مداخلۀ نظامی این کشور در سوریه وارد خواهد کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016