یکشنبه 10 آبان 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

رئیس اطلاعات ارتش اسرائیل: در جنگ تکنولوژیک با ایران هستیم

2100823573.jpg
بی‌بی‌سی٬ روزنامه هاآرتص گزارش داده است که رئیس سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل (آمان) در جلسه‌ای خصوصی گفته که ایران و اسرائیل درگیر جنگی تکنولوژیک هستند و هشدار داده که جمهوری اسلامی به سرعت در حال پر کردن فاصله‌اش با اسرائیل در این نبرد است.

بنا بر این گزارش سرلشگر هرتزل لوی روز پنج‌شنبه ۲۹ اکتبر (۷ آبان) در یک جلسه سخنرانی خصوصی گفته است: " اگر از من بپرسید آیا ما در ده سال آینده وارد جنگ با ایران خواهیم شد یا نه، جواب من غیرمنتظره خواهد بود: ما هم‌اکنون درگیر جنگی تکنولوژیک با ایران هستیم. مهندسان ما امروز در حال نبرد با مهندسان ایرانی هستند و این جنگ روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند".

ژنرال لوی نبرد دو طرف را "جنگ بر سر قابلیت‌های اطلاعاتی، تسلیحاتی و نظامی" دانسته و از سرعت پیشرفت ایران در این زمینه ابراز نگرانی کرده است.
به گزارش هاآرتص او درباره این رویارویی گفته است: "امروز ما دست بالا را داریم. اما ایران در حال نزدیک شدن است. از زمان انقلاب ایران تعداد دانشگاه‌ها و دانشجویان ایرانی بیست برابر شده، در حالی که در اسرائیل این تعداد سه و نیم برابر شده است".



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ابراز نگرانی ژنرال لوی در حالی مطرح می‌شود که چند ماه پیش کیت الکساندر، رئیس سابق سازمان امنیت ملی آمریکا گفته بود که ایران و اسرائیل از جمله کشورهایی هستند که "بهترین امکانات جنگ سایبری" را در سطح جهان دارند.

ایران که در سال‌های گذشته بارها هدف حملات سایبری قرار گرفته، تلاش کرده است که توان دفاعی خود در برابر این حملات افزایش دهد. "دفاع سایبری" اکنون یکی از وظایف تعریف‌شده سازمان پدافند غیر عامل ایران است.

مهم‌ترین حمله سایبری شناخته‌شده‌ای که تا کنون علیه ایران انجام شده، حمله استاکس‌نت به تاسیسات هسته‌ای ایران در سال ۲۰۱۰ بود. گزارش‌های مختلف اسرائیل و آمریکا را متهمان اصلی این حمله معرفی کردند.

در کنار افزایش توان دفاعی، ایران در سال‌های اخیر - به اذعان مقام‌های سیاسی و نظامی - تلاش کرده توان تهاجمی خود را هم در این زمینه افزایش دهد. به عنوان نمونه بیش از سه سال پیش رئیس سازمان پدافند غیرعامل ایران از راه‌اندازی "نخستین ارتش سایبری" خبر داد.

در گزارش سال ۲۰۱۵ اداره اطلاعات ملی آمریکا نام ایران در کنار چین و کره شمالی به عنوان یکی از اصلی‌ترین تهدیدهای سایبری علیه آمریکا مطرح شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016