سه شنبه 28 مهر 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

تخفیف یک رستوران اسرائیلی به مشتریان یهودی و عربی که با هم غذا بخورند


آیا «حُمص» می‌تواند کمکی به نزدیکی یهودیان و اعراب بکند؟

رادیو زمانه ـ «از عرب می‌ترسید؟ از یهودی می‌ترسید؟ در خانه ما نه عربی وجود دارد و نه یهودی. در خانه ما تنها انسان‌ها هستند! و حُمُصی عالی و فلافلی خوشمزه برای شما، چه عرب باشید، چه یهودی، چه مسیحی و چه هندی.» این پیامی است که یک رستوران اسرائیلی در صفحه تبلیغی خود در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده است.

به‌گزارش تایمز اسرائیل، یک رستوران یهودی در «کفر ویتکین» واقع در شمال اسرائیل دست به ابتکاری صلح‌جویانه زده و در یک پست فیس‌بوکی تصمیم به ترویج آشتی میان اعراب و یهودیان گرفته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در این پیام فیس‌بوکی به زبان عبری نوشته شده که به یهودیان و عرب‌هایی که با هم به این رستوران بیایند و غذا بخورند ۵۰ درصد تخفیف داده خواهد شد.

این ابتکار صلح‌جویانه به سرعت در شبکه‌های اجتماعی جهان پخش شد و در حالی‌که تنش‌ها و خشونت‌ها میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها در یک ماهه اخیر افزایش یافته، بسیاری را شگفت‌زده کرد.

«کوبی تزافریر» مدیر این رستوران می‌گوید: «در واقع چیزی که در حال حاضر می‌تواند این مردم را به هم نزدیک کند حُمُص است.»

حُمص یا نخود – ارده یک خوراک مدیترانه‌ای – عربی در خاورمیانه است و بیشتر به‌عنوان پیش‌غذا سرو می‌شود.این پیش‌غذا بیشتر در اسرائیل، لبنان، فلسطین و اردن، خورده می‌شود. حُمص از نخود پخته، روغن زیتون، ارده، آبلیمو و سیر له شده درست می‌شود.

کرانه باختری رود اردن و شرق اورشلیم (بیت‌المقدس)، بخش فلسطینی شهر که در اشغال اسرائیل است، از دو هفته‌ونیم پیش صحنه افزایش خشونت‌ها بوده‌اند و احتمال جنبش انتفاضه جدید می‌رود. این خشونت‌ها تا قلب اسرائیل نیز پیش رفت و حملات با سلاح سرد علیه یهودیان بیشتر شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016