جمعه 15 آبان 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

حمله به هواداران حسن روحانی در لاهیجان + تصویر


فیاض زاهد
سحام نیوز - یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب از حمله به خود توسط نیروهای خودسر در جریان سخنرانی‌‌اش در روز ۱۳ آبان خبر داد.

به گزارش ایلنا، فیاض زاهد گفت: به دعوت شورای جوانان تدبیر و امید استان گیلان قرار بود در مراسم روز مبارزه با استکبار جهانی با موضوع «عزت، حکمت و مصلحت در سیاست خارجی» سخنرانی داشته باشم.

وی با بیان این‌که مراسم از سوی فرمانداری لاهیجان مجوز لازم را داشت، گفت: قرار بود این سخنرانی در دانشگاه آزاد لاهیجان صورت بگیرد اما یک روز قبل از ۱۳ آبان‏، دانشگاه آزاد لاهیجان اعلام کرد توانایی برگزاری این مراسم را ندارد که در نهایت قرار شد در سالنی در اتاق اصناف لاهیجان مراسم برگزار شود.

9325-600x365.jpg

446730678507-600x340.jpg

این روزنامه‌نگار ادامه داد: روز چهارشنبه پس از آغاز مراسم و قرائت قرآن و پخش سرود ملی ایران‏، هنگامی که پشت تریبون رفتم فضا متشنج شد و حمله و شعار گروهی از نیروهای خودسر موجب برهم خوردن مراسم شدند که به همین خاطر سالن را ترک کردم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


زاهد با بیان این‌که پس از خروج از سالن‏، این افراد به او حمله کردند، تصریح کرد: با حمله این افراد، تعدادی از جوانان حاضر حلقه‌ای در محافظت از من تشکیل دادند ولی آن‌ها توسط نیروهای خودسر «کتک» خوردند که من نیز بی نصیب نماندم. حتی بعد از خروج از سالن مراسم، این افراد با ماشین، مرا تعقیب می‌کردند که این مسئله باعث شد یکی از ماشین‌های همراه بنده با دو ماشین دیگر تصادف کند. این افراد مسیر اصلی لاهیجان به رشت را بسته‌ بودند و می‌خواستند مانع خروج من از لاهیجان شوند که از طریق راه‌های فرعی توانستیم به رشت برسیم.

این استاد دانشگاه در پاسخ به این‌که آیا امنیت مراسم تامین نشده بود؟ با بیان این‌که هیچ ارگانی برای تامین امنیت این برنامه دارای مجوز حضور نداشت، یادآور شد: شایسته است زمانی که فرمانداری و استانداری مجوز برگزاری برنامه‌ای را می‌دهند، امنیت لازم را هم برای برگزاری آن را فراهم کنند. بنده هیچ شکایتی نسبت به این مسئله ندارم چراکه امیدی برای پیگیری این اتفاق ندارم اما امیدوارم روزی فرا برسد که فضای گفت‌وگو و مفاهمه میان جریان‌های سیاسی فراهم شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016