چهارشنبه 20 آبان 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

درخواست ممنوع التصویری عمومی از امام خامنه ای، طنزی از مهران رفیعی


حضور اعلیحضرت علی خامنه ای

در این برهه بسیار حساس از زمان، که علت حساسیت ش هم معلوم نیست، از پیشگاه همایونی تان استدعا دارم که فرمان ممنوع التصویری همگانی را بلافاصله صادر بفرمایید. همانطور که مستحضر هستید علیرغم تمامِ عنایاتِ ملوکانهِ حضرتعالی، کلیه روسای جمهوری پیشین کشور در مقابل برخی از فرامین آسمانی شما ایستادگی کرده ، حطوط قرمزتان را لگد مال نموده و به خاک ریزهای جنابعالی تجاوز های زشتی کرده اند؛ از یار غارتان گرفته تا نزدیک ترین همفکر و دست بوس کوچک تان. باور بفرمایید که آن دو سه نفر دیگر مورد نظرتان هم اگر به صندلی صدارت رسیده بودند، بهتر از این آقایان با شما رفتار نمیکردند. آنها هم به پاسدارانِ تان چیزی بدتر از" برادران قاچاقچی" میگفتند و قوه قضاییه دست چین شده شما را مسئول ستمگری ها می خواندند و دست آخر خواستار بازدید از زندان ها و شکنجه گاههای تان می شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر کسی و از جمله خودتان پوشیده نیست که وضعیت امروز شما به مراتب بدتر از گذشته های دور و حتی نزدیک است و خطرات فراوانی هر لحظه شما را تهدید میکنند و تشکیلات قوه مجریه هر روزه مشت محکم تری بر دهان مبارک شما میکوبد. پس لازم است تا دیر نشده دست به پاتکی مناسب زده و بصورتی جانانه از فک و دندان هایِ محترم خود دفاع بفرمایید. جای شکی نیست که اگر به این گروهِ تازه بدوران رسیده فرصت بیشتری بدهید در ظرف چند ماه آینده صندلی های بهارستان را هم به تصرف خود در میاورند، که در آن صورت سرنوشتِ شما بهتر از قائم مقام رهیری در عهد بنیان گذار دستگاه ولایت نخواهد بود.

اما چه باید کرد؟ با توجه به هزینه های سنگینی که شما بابت حذف خواص بی بصیرت،حصر سران جنبش سبز و نیز مقابله با همفکران دست بوس و کج دستِ خود پرداخته اید، از نظر تعداد حامیانِ خودی اینک در مرز ورشکستگی قرار گرفته اید، و لاجرم تکرار آن گونه حملاتِ چکشی و حذف هایِ فله ای در شرایط کنونی غیر ممکن می باشد.

در این روزهای تیره و تارِ پس از برجام، دولت اعتدال خود را به عنوان فاتح مذاکرات هسته ای جا میزند و به کسی نمیگوید که در حقیقت آنها کارگزار، و یا به تعبیر سید اصلاحات تدارکاتچی، اوامرِ محرمانه و نیاتِ عاجزانه جنابعالی بوده اند و به فرمایش حضرت امام قبلی، نه یک کلمه بیشتر و نه کمتر. جای تعجبی هم نیست، زمانهِ ما دوران جولانِ فرصت طلبان است.

با در نظر گرفتن همه این اوضاع و احوالِ درهم ریختهِ داخلی و توطئه هایِ گستردهِ جهانی علیه شما، و از جمله کاهش قیمت نفت، باید بپذیرید که قمرتان بالاخره وارد عقرب شده و روزگار تان یکسر سیاه. پس لازم است که تدبیر و حرکت عاجلی کنید که در غیر اینصورت نه نشانی از کیهان می ماند و نه مداری از شریعت.

لازم به تذکر هم نیست، چون خودتان هم بخوبی میدانید، که پشم و پیلی سپاه، که همان برادران قاچاقچی باشند، حسابی ریخته است. پس سناریوی نوشتن نامه تهدید آمیز و مجبور کردن فرماندهان سپاه به امضا کردن زیر آن، دیگر کاربردی ندارد. از طرف دیگر، از نمد ولادیمیر خانِ پوتین هم کلاه بدردخور و قابل اعتمادی نمی توانید ببافید، بقول سعدی چو موری هستید که در طاس لغزنده افتاده و زور نمی تواند رهاننده اش باشد.

به پاس خدمات ولایتی و ملوکانه حضرتعالی در طول بیست و چند سالی که بر ملت به سان چند قرن گذشته است، اینجانب طرحی دارم به منظور نجات شما از مهلکه کنونی و تداوم ولایت پر برکت تان.

طرح پیشنهادی چنین است: با صدور یک حکم حکومتی، و یا تحت هر اسم و عنوان دیگری که حضراتِ تشخیصِ منفعتِ نظام صلاح میدانند، همه امت خودتان را بلا فاصله و بصورت فله ای ممنوع التصویر اعلام بفرمایید. البته این فرمان هم مثل هر حکمِ کلی دیگری، دارای تبصره ها و استثناء هایی خواهد بود، مثلا مردم را که نمی توان از دیدن چهره خندان آقای سید احمد خاتمی و رخسارِ عاشقانه سردار جعفری محروم کرد. معافیتِ آقای عزت الله ضرغامی را هم فراموش نفرمایید، که هم مهندس خوبی است بخصوص در بخش مهندسی آرا، و هم از معدود خواصی که هنوز بی بصرت نشده است. مطمئنا اجرای سختگیرانه این فرمان باعث میشود که تصاویر آقایان روحانی و ظریف بدون فوت وقت از جراید و صدا و سیمای میلی حذف شوند، بدون آن که به امثال آقای علی مطهری بهانه ای داده شود برای سر و صدا راه انداختن و الم شنگه درست کردن.

در ضمن با عنایت به علاقه حضرت رهبر به درست کردن تشکیلات عریض و طویل و گاها موازی، و هم چنین حمایت بیدریغ شما از فعالیت های اقتصادی، پیشنهاد میکنم که شورایی تشکیل شود به اسم "مجمع تشخیص سیمای نظام". بر اساس قانونی که رییس قوه قضاییه خواهد نوشت و برادرش آن را در بهارستان به تصویب خواهد رساند، همه اتباعِ مملکتِ ولایت زدهِ ایران حق دارند که برای رفع این ممنوعیت اقدام کنند. برگ درخواست هایی تنظیم خواهد شد و متقاضیان می توانند برای پر کردن آنها به دادسراهای انقلاب مراجعه کنند. به لحاظ احترام به اصول ولایت فقیه، حق الزحمه رسیدگی به این درخواست ها بر حسب تعداد شتر تعیین خواهد شد تا هم جنبه شرعی آن رعایت شده باشد و هم با تغییر قیمت نفت و نوسان نرخ برابری ارز و چه و چه، خدشه ای در کار نظام و لطمه ای به بیت المال وارد نشود. از منافع جانبی این پروژه، توسعه صنعت شترپروری میباشد که دارای خاصیت شغل زایی نیز میباشد. برای مدیدریت این تشکیلات مشاغل سازمانی متعددی درست خواهد شد از "کمک شتربان" گرفته تا "سر شتر دار" و نهایتا " بزرگ شتر داران".

برکات این طرح موجبات تداوم حکومت جنابعالی را در سالهای آخرتان فراهم میکند. نگران آینده هم نباشید، در زمان لازم طرح های مناسب دیگری برای پشتیبانی از ولایت امام مجتبی ارائه خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016