شنبه 23 آبان 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

مطهری: تحریم نمایشگاه مطبوعات پدیده مبارکی بود

20150528221104-1.jpg
علی مطهری نماینده مردم تهران طی یادداشت به تحلیل تحریم نمایشگاه مطبوعات توسط برخی رسانه های اصولگرا پرداخت. او از این تحریم استقبال کرده است.

مطهری در این یادداشت نوشت: تحریم نمایشگاه مطبوعات توسط برخی نشریات و خبرگزاریهای ولایتمدار و کسانی که همواره دم از حفظ نظام می‌زنند و هرگونه اعتراضی را نوعی مخالفت با اصل نظام و حتی براندازی تلقی می‌کنند، گرچه غیرمنتظره و غیر ضروری بود و اعتراضات آنها در حد تحریم نبود، اما از یک نظر پدیده مبارکی بود و آن این که بالاخره این ارباب ولایت و حفظ نظام پذیرفتند که در جمهوری اسلامی حق اعتراض به رسمیت شناخته شده است و هرگونه اعتراضی را نمی‌توان و نباید مبارزه با نظام و براندازی نامید.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


قطعاً این افراد و گروهها که در چهره معترض ظاهر شده‌اند اکنون بهتر درک می‌کنند که آنهایی که در سال ۸۸ به روند انتخابات اعتراض داشتند برانداز نبودند و تهمتهایی که در این چند سال به آنها زده‌اند پایه و اساسی ندارد و صرفا ریشه در این تفکر ناصواب داشته است که اساسا در جمهوری اسلامی مقوله‌ای به نام «اعتراض» معنی ندارد و هرگونه اعتراضی مساوی است با ضدیت با نظام و اصل ولایت‌فقیه!

اکنون که خود ولایتمداران سردمدار اعتراض به گوشه‌ای از کار نظام شده‌اند باید میدان وسیعتری برای منتقدان و مخالفان در خصوص اعتراض و اظهارنظر قائل باشند. اگر این عمل تحریم را رقبای اصلاح‌طلب این نشریات و خبرگزاریها مرتکب شده‌ بودند معلوم نیست چه برچسب‌هایی می‌خوردند از قبیل ضدیت با نظام و شاد کردن دشمن و اجرای دستور خارجی‌ها، و ای بسا برخی از آنها اکنون در بازداشت به سر می‌بردند.

به هرحال این تحریم را باید تحریم مبارک نامید، تحریمی که شاید نقطه عطفی برای تغییر نگاه برخی اصول‌گرایان به مقوله انتقاد و اعتراض باشد و به دنبال آن برخی سخت‌گیریها با منتقدان و معترضان کاهش یابد و از جمله به سخت‌گیریهای خود درباره بازداشت‌شدگان مرتبط با حوادث سال ۸۸ پایان دهند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016