دوشنبه 25 آبان 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

فرانسه و اروپا به یاد قربانیان ترورهای پاریس یک دقیقه سکوت کردند

رادیو زمانه ـ روز دوشنبه ۱۶ نوامبر / ۲۵ آبان رأس ساعت ۱۲ ظهر مردم فرانسه و کشورهای عضو اتحادیه اروپا به یاد قربانیان ترورهای شامگاه جمعه در پاریس، یک دقیقه سکوت کردند.

در فرانسه، فرانسوا اولاند و مانوئل والس، رئیس جمهوری و نخست‌وزیر فرانسه مراسم یک دقیقه سکوت را در دانشگاه سوربون برگزار کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


فرانسوا اولاند دانشگاه سوربون را «سمبل پاریس، کشور، جوانان و آگاهی» دانست و گفت: «در میان قربانیان جوانان و آموزگاران بسیاری بودند.»

گروه کثیری از دانشجویان، پرسنل دانشگاه سوربون و دانش‌آموزان این منطقه نیز در مراسم سوربون حضور داشتند.

در میدان رپوبلیک پاریس که در نزدیکی محل ترورهای جمعه در پاریس قرار دارد، صدها نفر پس از یک دقیقه سکوت سرود مارسی‌یز، سرود ملی فرانسه را فریاد زدند.

در همه شهرهای فرانسه مراسم یک دقیقه سکوت به‌شکل گسترده‌ای در همه اماکن از جمله مدارس، فروشگاه‌های بزرگ و میدان‌های شهرها برگزار شد.

تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز در همبستگی با مردم فرانسه این مراسم را برگزار کردند و در ساعت ۱۲ ظهر مردم این کشورها به‌مدت یک دقیقه دست از کار کشیدند و شبکه‌های رادیو و تلویزیون نیز برنامه‌های خود را برای یک دقیقه قطع کردند.

روز شنبه رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای حملات تروریستی جمعه را حمله به همه کشورهای اروپایی دانستند و گفتند اروپا به‌طور متحد «با تمام امکانات لازم و اراده راسخ» در برابر چنین اقداماتی خواهد ایستاد.

آن‌ها گفتند روز جمعه ۱۳ نوامبر را همواره به‌عنوان روز عزای اروپا در خاطر خود حفظ خواهند کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016