دوشنبه 2 آذر 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

پناهجویان معترض ایرانی لب‌های خود را دوختند

رادیو زمانه ـ در اعتراض به عدم دریافت مجوز عبور به کشورهای اروپایی، دست‌کم پنج پناهجوی ایرانی در مکانی بین یونان و مقدونیه لب‌های خود را دوختند.

خبرگزاری فرانسه روز دوشنبه ۲۳ نوامبر / ۲ آذر گزارش داد که این پناهجویان معترض خود گفته‌اند از ایران آمده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



آن‌ها با نخ لب‌های خود را دوختند و بر سینه و پیشانی خود به زبان انگلیسی نوشتند: «فقط آزادی» و «ایران».

پناهجویان معترض ایرانی همچنین تهدید کرده‌اند که دست به اعتصاب غذا می‌زنند.

این پناهجویان به‌همراه صدها پناهجوی دیگر از روز جمعه بین دو کشور یونان و مقدونیه گرفتار شده‌اند و به آن‌ها اجازه عبور داده نمی‌شود.

مقدونیه، صربستان و کرواسی، سه کشور حوزه بالکان، روز پنج‌شنبه گذشته اعلام کردند که از این پس پناهجویانی مجوز عبور از این کشورها را دریافت خواهند کرد که از مناطق پرتنش و جنگ‌زده آمده باشند و به‌اصطلاح «پناهجویان اقتصادی» بازگردانده خواهند شد.

از آن روز تنها پناهجویان سوری، عراقی و افغانستانی موفق شده‌اند به سفر خود به سوی کشورهای اروپای غربی ادامه دهند. بیش از یک هزار پناهجو عمدتاً از پاکستان، ایران، مراکش، بنگلادش و الجزایر در شهر مرزی «ایدومنی» یونان سرگردان شده‌اند.

مقدونیه، صربستان و کرواسی از جمله کشورهای مسیر پناهجویان از یونان به سمت اروپا هستند که به آن «مسیر بالکان» می‌گویند. از این مسیر بیش از صدها هزار پناهجو قصد دارند خود را به اروپا برسانند.

بیشتر پناهجویان از سوریه، عراق و افغانستان هستند. بخش بزرگی از آن‌ها می‌خواهند به آلمان بروند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016