پنجشنبه 5 آذر 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

پنج ایرانی در میان پناهجویان جانباخته در کامیونی در اتریش

• تحقیقات در مورد کامیونی که ۷۱ پناهجو در مرز اتریش و مجارستان در آن کشته شده بودند، پس از سه ماه به پایان رسید. در میان ۶۹ جسد شناسایی شده ۲۸ نفر عراقی، ۲۱ افغانی، ۱۵ سوریه ای و ۵ پناهجویی ایرانی شناسایی شدند.

دویچه وله ـ تحقیقات پلیس درباره کشته شدگان در کامیونی که در مرز اتریش و مجارستان پیدا شده بود، پس از سه ماه به پایان رسید و جسد ۶۹ نفر از ۷۱ کشته شده این حادثه شناسایی شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته پلیس در میان جانباختگان این حادثه ۲۸ پناهجو از عراق و۲۱ پناهجوی افغان شناسایی شده‌اند. یک خانواده ۶ نفره افغان در این کامیون بوده​اند که همگی جان باخته​اند. همچنین ۱۵ پناهجوی سوریه​ای و ۵ پناهجوی ایرانی هم جزو قربانیان این حادثه بوده​اند.

روزنامه اتریشی "کرونن تسایتونگ" روز ۲۷ اوت سال جاری از کشف کامیونی توسط پلیس این کشور در اتوبانی در مسیر میان "نویزدیل" و "پارندورف"، منطقه‌ا‌ی نزدیک به مرز مجارستان خبر داده بود. در این کامیون که برای قاچاق انسان از آن استفاده شده بود، ۷۱ جسد کشف شد که همگی آنان دچار خفگی شده‌ بودند.

رئیس پلیس آیزن‌اشتات به رسانه​ها گفته است که درب این کامیون یخچال‌دار مهر و موم شده بود. در نتیجه، بر اثر کمبود هوا، همه پناهجویان دچار خفگی شده و گزارش کالبد شکافی نشان می​دهد که آنان هیچ شانسی برای زنده ماندن در این کامیون نداشته​اند.

به گفته او، هوای موجود در کامیون حداکثر برای نیم ساعت تا ۴۵ دقیقه کافی بوده است. پلیس اتریش روز ۲۸ اوت اعلام کرد که عاملان تراژدی مرگبار ۷۱ پناهجو در کامیون، در مجارستان دستگیر شده‌‌اند.

سخنگوی پلیس اتریش در یک نشست خبری اعلام کرد که سه نفر در مجارستان در این رابطه بازداشت شده​اند. به گفته او، یکی از عاملان این حادثه که هدایت کامیون را بر عهده داشته است، یک شهروند لبنانی‌تبار بلغارستان بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016