یکشنبه 8 آذر 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

حمله به برنامه یک تشکل دانشجویی در یاسوج و ضرب و شتم دانشجویان


آذر منصوری

کلمه – گروه خبر: در حالی که رسانه های محلی و کشوری از حمله خشونت آمیز عناصر مدعی ارزش ها به برنامه دانشجویان اصلاح طلب در دانشگاه آزاد یاسوج خبر می دهند و بر اساس برخی گزارش ها مهاجمان برای مضروب کردن آذر منصوری سخنران مراسم دست به چاقو شده اند، خبرگزاری بسیج می گوید یک حرکت خودجوش مانع از برگزاری این مراسم شده است!

به گزارش کلمه، صبح امروز آذر منصوری فعال سیاسی اصلاح طلب قرار بود برای افتتاح دفتر انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه آزاد یاسوج در این دانشگاه حضور پیدا کند و ضمن افتتاح این دفتر در جمع دانشجویان سخنرانی کند. اما این برنامه با هجوم چهره های خاص رو به رو شد که قبل از دانشجویان در سالن و اطراف آن حاضر شده بودند تا حاضران را مورد ضرب و شتم قرار دهند.

سایت ها و منابع محلی در این باره گزارش داده اند که با اقدام تبعیض آمیز برخی مسئولین دانشگاه، سالن اجتماعات دانشکده علوم انسانی که محل برگزاری برنامه بود، پیشاپیش از دانشجویان مخالف این فعال اصلاحات پر شده بود.

این در حالی است که عارف یزدانی، دبیر انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج در این زمینه به ایسنا گفته است: مسئول حراست دانشگاه با هماهنگی مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه اعلام کردند که تنها دانشجویان دانشگاه در این جلسه حضور پیدا کنند، اما برخی از قبل وارد سالن شده بودند که به محض حضور خانم منصوری به سمت وی رفتند و شعارهایی را نیز سر دادند. فردی هم پشت تریبون رفت شروع به شعار دادن کرد.

حمله به آذر منصوری و ضرب و شتم دانشجویان

به گزارش کبنانیوز، قبل از اینکه این جلسه شروع شود، جمعیتی سالن را پُر کردند از شعار «مرگ بر امریکا»، «مرگ بر فتنه‌گر» و «مرگ بر ضد ولایت فقیه». دلواپسان با شعارهای «مرگ بر فتنه‌گر» و «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر انگلیس» مانع برگزاری و ادامه جلسه شدند.
د

انشجویان مهمان برنامه را برای اینکه از اتفاقی دور به ماند به صحن جلسه هدایت کردند که دلواپسان به سمت او هجوم برده و فردی با چاقو قصد ضربه زدن به وی داشت. در این بین تعدادی از دانشجویان به زمین افتادند. برخی از دلواپسان نیز با مشت و لگد طرف مقابل را می‌زدند.

انتقال یکی از دانشجویان اصلاح طلب به بیمارستان

برخی از دانشجویان اصلاح‌طلب و بانیان این جلسه مورد ضرب و شتم قرار گرفته بودند.

به دستور فتاح محمدی یکی از دانشجویان [بهنام زارع] که جراحت شدیدی برداشته بود توسط اورژانس به بیمارستان یاسوج انتقال داده شد و او وضعیت وخیمی دارد.

در همین باره عارف یزدانی با اشاره به اینکه روز چهارشنبه مجوز این برنامه صادر شده است، گفت: شب گذشته نیز فرماندار شهر آقای دکتر محمدکاظم نظری تاکید کردند که این برنامه برگزار شود. مسئول حراست دانشگاه آزاد هم در جلسه بود. اما در میان جلسه مسئول دفتر نمایندگی رهبری زنگ زد و گفت شنیدم قرار است برخورد فیزیکی علیه ایشان انجام شود که مراقب باشید که فرماندار اطمینان داد حراست قول داده همه تمهیدات را انجام دهد.

دبیر تشکل فرهنگ و سیاست دانشگاه یاسوج ادامه داد: صبح به ما خبر رسید اجازه ورود به اعضای تشکل را به سالن نمی‌دادند و وقتی وارد سالن شدیم دیدیم فقط اصولگرایان در سالن هستند. به یک نفر از بچه‌های تشکل‌های اصلاح‌طلب اجازه ورود نداده بودند. بعد که ما آمدیم شعار مرگ بر فتنه گر دادند و یک دفعه از سه طرف سالن شروع به حمله کردند و ما ایشان را اسکورت کردیم و به یک اتاق بردیم و حتی می‌خواستند درب اتاق را بشکنند.

وی افزود: حتی وقتی ایشان سوار ماشین شدند به ماشین ایشان حمله کردند و در این درگیری‌ها سه نفر از دانشجویان اصلاح‌طلب آسیب دیدند، دو نفر از آقایان و یک نفر از خانم‌ها. که به گفته این خانم یکی از دانشجویان اصولگرا با مشت به صورت ایشان زده است و در حال حاضر بیمارستان است. یکی دیگر از دانشجویان هم با چاقو ضربه خورده و ظاهرا وقتی یک خانمی با چاقو به خانم منصوری حمله کرده بود ایشان خود را حامل قرار داده بود.

آذر منصوری: شانس آوردم که بنده را نکشتند

در همین حال آذر منصوری در تشریح این حادثه به آنا گفت: آنها به ماشین و بنده حمله کردند و دوستان برای جلوگیری از آسیب رسیدن به بنده، دور من حلقه زدند.

منصوری با بیان اینکه «خوشبختانه در سلامت هستم»، تأکید کرد: شانس آوردم که بنده را نکشتند.

وی اضافه کرد:‌ آنها شعار می‌دادند مرگ بر ضد ولایت فقیه و مرگ بر فتنه‌گر و حمله کردند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: این حمله در حالی انجام شد که این برنامه مجوز قانونی داشت و از قبل نیز اعلام شده بود.

تهدید رییس بسیج دانشگاه یاسوج: ما به وظیفه خود عمل کردیم

به گزارش کبنانیوز، امین کشاورز رئیس بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج در بین جمع دلواپسان سخنرانی کرد و گفت: فتنه‌گران در امان نخواهند بود. اینجا دانشگاه است و دانشگاه محل حضور فتنه‌گران نیست.
کشاورز ادامه داد: هرگز از فتنه، فتنه‌گران نخواهیم گذشت و آخرین پیام ما به کسانی که در دانشگاه و خارج از دانشگاه هستند این است که هرگز به شما امان نخواهیم داد که با پیمان شکنان عهد ببندید و نظام را به سخره بگیرد.
برخی از دانشجویان اصلاح‌طلب و عضو انجمن فرهنگ و سیاست با حراست دانشگاه آزاد یاسوج بحث شدید لفظی کردند و به او گفتند: اگر توان برگزاری همچنین جلسات مجوز داری را ندارید، استعفا بدهید که او پاسخ داد ما به وظیفه خود عمل کردیم.

ادعای خبرگزاری بسیج: اغتشاشگران خودجوش بوده اند

در همین حال خبرگزاری دانشجو وابسته به بسیج مدعی شده است که دلواپسان به طور خودجوش تشنج ایجاد کرده و مانع برگزاری مراسم سخنرانی در دانشگاه یاسوج شده اند.

این خبرگزاری که به روشنی در تحریک افراطیون و تندروها نقش آفرینی می کند، بدون اطلاعات کافی مدعی شده که آذر منصوری سه سال در زندان بوده است و همین را دستآویز توجیه دلواپسان در دانشگاه یاسوج کرده است.

تجمع اعتراضی دانشجویان اصلاح طلب در مقابل استانداری

با توجه به مجوزدار بودن این برنامه، دانشجویان برگزار کننده مراسم، در مقابل استانداری تجمع کرده و خواستار برگزاری مراسم تا ظهر امروز هستند.

مدیر کل سیاسی انتظامی استانداری با حضور بین تجمع کننده گان اعلام کرده که عوامل این اغتشاش شناسایی و به مراکز قضایی معرفی می گردند و از تجمع کننده گان خواسته که محل را ترک کنند.

نشاطی مدیرکل سیاسی و انتظامی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در خصوص اصرار دانشجویان اصلاح‌طلب مبنی بر سخنرانی خانم منصوری در یکی از مکان‌های یاسوج، گفت: فعلاً از برگزاری این جلسه صرف نظر کنید.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عارف یزدانی، دبیر انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج در این زمینه به خبرنگار ایسنا گفت: این برنامه با مجوز هیات نظارت دانشگاه و مصوبه شورای تأمین شهرستان و مجوز فرمانداری برگزار شد.

وی افزود: مسئول حراست دانشگاه با هماهنگی مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه اعلام کردند که تنها دانشجویان دانشگاه در این جلسه حضور پیدا کنند، اما برخی از قبل وارد سالن شده بودند که به محض حضور خانم منصوری به سمت وی رفتند و شعارهایی را نیز سر دادند. فردی هم پشت تریبون رفت شروع به شعار دادن کرد که خانم منصوری با دیدن این وضعیت از سالن خارج شد و با کمک نیروهای حراست دانشگاه از ساختمان دانشکده علوم انسانی بیرون آورده شد. هم‌اکنون ایشان را به استانداری منتقل کرده‌ایم. برخی نیز جلوی استانداری به نشانه اعتراض تجمع کرده‌اند.

وی گفت: از مسئولان استان انتظار داریم این مسایل را پیگیری و بررسی کنند تا با توجه به این‌که در آستانه انتخابات هستیم دیگر شاهد چنین مسایل و مشکلاتی نباشیم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016