سه شنبه 10 آذر 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

علی‌ لاریجانی: اصلاح طلبان نباید فکر کنند که من و ناطق نوری به آنها نزدیک شده ایم

علی لاریجانی در پاسخ به سوال خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم مبنی بر تلاش اصلاح‌طلبان برای مصادره وی و حجت‌الاسلام ناطق نوری در جناح اصلاح‌طلبان گفت: ما اموال نیستیم که اصلاح‌طلبان بخواهند به نفع خودشان مصادره کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، علی لاریجانی در پاسخ به این سوال خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم که با توجه به گروه بندی های مصطلحی که امروز در فضای سیاسی کشور وجود دارد و عده‌ای خود را اصولگرا و عده ای دیگر اصلاح‌طلب و گروه سومی (حامیان دولت)خود را اعتدال‌گرا نامیده اند، شما خودتان را صریحاً و به صورت شفاف عضو کدام یک از این دسته‌بندی‌ها می‌دانید، گفت: این تقسیم بندی‌ها دقیق نیست. اصولگرایی یک حرف حسابی است. افراد بر اساس مشی دقیق عمل کنند و برای حرکت سیاسیشون اصولی قائلی باشند. این یک پایه عقلانی دارد. اصلاح طلبی هم شعار خوبی است که انسان بر اساس شرایط در برخی امور اصلاحاتی انجام دهد. هیچیک از این شعارها غیرفضیلت نیست. تابلوها تابلوهایی نیست که اگر کسی بلند کرد بگوییم دیگرام آن را ندارند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بیان اینکه آرمهای بعد از انقلاب رنگ عوض کرده است، ادامه داد: یک زمانی در کشور چپ و راست داشتیم، بعد خط سه به آن اضافه شد. و بعد از آن نیز اصلاح طلبی و اصولگرایی به میان آمد.

به گفته علی لاریجانی، هیچ معنا ندارد که اگر کسی در یکی از طایفه‌ها باشد به برخی مواردی که دیگران مطرح می‌کنند علاقمند نباشد.

رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ویژگی یک مرد سیاسی در نظام جمهوری اسلامی این است که باتقوا، پایبند به عهد و صاحب مسلک بوده و مبانی اصولی برای حرکتش داشته باشد، ادامه داد: نکته دوم این است که در نظام جمهوری اسلامی داشتن یک نگاه فراگیر مهم است. مسائل جمهوری اسلامی در شرایط فعلی معادله یک مجهولی نیست. در بسیاری از امور از قبیل آسیب های اجتماعی و مسائل اقتصادی و بین المللی معادلات چند مجهولی داریم و کسانی که یک وجهی نگاه می کنند نه تنها مشکلات را کم نمی‌کنند بلکه آنها را افزایش می‌دهند.

لاریجانی با بیان اینکه مسئول در جمهوری اسلامی در یک کلام باید کاربلد باشد، خاطرنشان کرد: امروز جمهوری اسلامی چه در قوه مجریه و چه در قوه مقننه نیاز به افرادی دارد که به کارشان وارد باشند. وقتی با مردم مواجه می شوم خیلی از افراد نخبه در کشاورزان و صنعت گران و ... ظرفیتهای خوبی دارند که بخشهای مختلف باید از آن استفاده کنند و طبعا مهم است که خودشان تجربه کافی برای استفاده از این امور را داشته باشند. لذا برای آینده جمهوری اسلامی این ویژگیها مهم است.

خبرنگار تسنیم در ادامه خطاب به علی لاریجانی گفت که هنوز جواب سوالش را به صورت شفاف نگرفته است، بویژه آنکه این روزها اصلاح طلبان بنا دارند شما و آقای ناطق نوری را کاملاً به نفع جناح خود مصادره کنند.
علی لاریجانی در پاسخ گفت: ما اموال نیستیم که ما را مصادره کنند. افراد با فکرشان معرفی می شوند.

خبرنگار تسنیم به علی لاریجانی گفت: ظاهرا اصلاح‌طلبان در حال حاضر اینجور فکر کرده‌اند که افکار شما و آقای ناطق نوری به آنها نزدیک تر شده است.

علی لاریجانی در پاسخ گفت: نباید اینطوری فکر کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016