پنجشنبه 12 آذر 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

روسیه تحویل سامانه اس ۳۰۰ به ایران را آغاز کرده است


اس ۳۰۰

ولادیمیر کوژین، معاون همکاری‌های نظامی-فنی رئیس‌جمهور روسیه، می‌گوید کشورش ارسال سیستم‌های دفاع موشکی اس-۳۰۰ به ایران را آغاز کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، کوژین در اظهاراتی که در خبرگزاری روسی ایتارتاس منتشر شد گفت: "قرارداد اجرایی شده است. آنها شروع کرده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سرگی چمزوف، رئیس شرکت روستک پیشتر اعلام کرده بود قرارداد جدید برای فروش سیستم‌های اس‌-۳۰۰ به ایران از اوایل ماه نوامبر اجرایی شده است. این قرارداد پس از آن امضاء شد که ولادیمیر پوتین دستور توقف فروش این سیستم‌ها به ایران را لغو کرد.

روسیه و ایران در سال ۲۰۰۷ قرارداد خرید پنج سیستم اس-۳۰۰ را امضاء کردند اما در پاییز ۲۰۱۰ و متعاقب تحریم‌های بین‌المللی،‌ دیمیتری مدودف، رئیس‌جمهور وقت روسیه، فروش این سیستم‌ها را به حالت تعلیق در آورد. بدین ترتیب قرارداد ۸۰۰ میلیون دلاری فسخ شده و مبلغ پیش‌پرداخت به ایران بازگردانده شد.

ایران در دادگاه حکمیت ژنو از روسیه شکایت کرده و به دلیل نقض قرارداد خواهان دریافت ۴ میلیارد دلار غرامت شد.

رئیس‌جمهور روسیه تابستان گذشته ممنوعیت فروش سیستم‌های اس-۳۰۰ به ایران را لغو کرد.

منابع رسمی هنوز اعلام نکرده‌اند که ایران چه نسخه‌ای از اس-۳۰۰ را دریافت خواهد کرد: اس-۳۰۰ پی‌ام‌یو-۱، که تولید آن متوقف شده و شاید برای ایران به صورت ویژه بازتولید شود، یا مدل اس-۳۰۰ وی‌آم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016