شنبه 14 آذر 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

حکومت اسلامی، نیکلا هِنَن، خبرنگار فرانسوی اسیر شده را آزاد کرد! منوچهر تقوی بیات


روز جمعه ۲۷ نوامبر ۲۰۱۵ میلادی، در ساعت ۲۱، فردریک سکاولان در برنامه ی خود در تلویزیون کانال یک سوئد، با خبرنگار فرانسوی؛ نیکلا هِنَن، گفت و گویی باورنکردنی و شگفت انگیز داشت. او در مصاحبه ی کوتاه خود حرف هایی زد که پندآموز و آگاهی دهنده است. این خبرنگار فرانسوی بیشتر، گزارش های جنگی تهیه می کرده است. او ده ماه در دست دیوانگانی جنایت کار زندانی بود. در این ده ماه هفت نفر از هم بندهای او را به گونه ای دلخراش کشتند. او و دیگر زندانی ها را به زور اسلحه واداشتند تا ویدیوهای این اعدام های دلخراش را نگاه کنند.

در پاسخ این پرسش که شما درباره ی کشتار پاریس چه فکر می کنید؟ گفت:« وقتی ماشین های پلیس و آتش نشانی بیرون آمدند من صدای آژیرها را شنیدم. سپس صدای گلوله و انفجار آمد، صداهایی مانند صدای مسلسل. این صداها برای من کاملن آشناست، اما نه در میهنم... چون من خبرنگار جنگی هستم...». گویا او هم بر این باور است که مرگ خوب است اما برای همسایه!



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نیکلا در دوران گروگان بودنش کتاب کودکی، به نام "بابا جوجه تیغی" نوشته است. زیرا او بر این باور است که جوجه تیغی ها همیشه به خانه ی خود باز می گردند. او درباره ی دوران گروگان بودن خودش کتابی با نام "دانشگاه جهاد" نوشته و منتشر کرده است. نیکلا در این مصاحبه از نگاه خودش که یک گروگان بوده، حرف هایی می زند که تا اندازه ای آگاهی دهنده است. البته او هم مثل ما نمی داند داعش چگونه و از کجا اداره می شود؟ او از نزدیک سربازهای این خیمه شب بازی جنایی سیاسی را دیده است. من لینک این برنامه ی تلویزیونی سوئدی را همراه با ترجمه ی برخی از گفته های او، برای آگاهی بیشتر در پایان این نوشته می آورم.

نیکلا هِنَن می گوید:« داعش، به یک شرکت تولید کننده ی فیلم ها ی دیوانه وار شبیه است که فیلم هایش بر واقعیت بنیاد شده است». جهادی های داعش بیشتر از اروپا می آیند. به زبان های انگلیسی، فرانسه و دیگر زبان های اروپایی حرف می زنند. بیشتر آن ها یا عربی نمی دانند و یا خیلی کم می دانند. آن ها از خانواده های مسیحی، یهودی، مسلمان و یا بی مذهب(سکولار) هستند. داعشی ها تازه مسلمانند و اسلام برایشان یک بهانه و یک پوشش است. بیشترشان پیشینه ی جنایی و زندان دارند. آن ها از جنایت کاران کوچک بوده اند اما با پیوستن به داعش جنایت هایشان بسیار بزرگ تر شده است. رفتاری کودکانه دارند. برخی از آنان بسیار باهوش هستند. آن ها افکار عمومی مردم اروپا را بازیچه قرار داده اند، تندرو و بی باک و خشن اند. « آن ها خشونت را مثل آگهی تجارتی عرضه می کنند. این کلیپ های تبلیغاتی به فیلم های پرنوگرافی خش و بی حیا می ماند و برایشان وسوسه انگیز است. آن ها در زندگی روزانه شان بسیار معمولی هستند». تندروی آن ها پیش از آمدنشان به سوریه و عراق و در زندان ها پدید آمده است.

از گفته های این خبرنگار و از دستگاه های ارتباط جمعی اروپایی چنین بر می آید که سلول های داعش از گروه هایی جدا از هم مانند یک هیئت مدیره یا هیئت امنا در هر جایی پدید می آید. آن ها مدعی ایجاد "دولت اسلامی عراق و شام " هستند. برخی حمله ی آمریکا به عراق را آغاز شکل گیری داعش می دانند. آمریکا هر کاری بکند انگلیس بهره برداری های خودش را می کند. در ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ آمریکا بنا به خواست انگلستان کودتا کرد اما بهره ی این کشور درغارت ایران بیشترین بود. هنگامی که آمریکا و شرکایش در گوادولوپ شاه را از پادشاهی برداشتند، به کمک بی بی سی، خمینی به جای او فرمانروای مطلق ایران شد. خامنه ای با یک کودتای خزنده، همه ی همکاران خمینی را فراری داد یا زندانی کرد و یا مانند احمد خمینی کشت. آمریکا که به عراق لشکرکشی کرد، انگلیس ها با چند صد سرباز در این لشکر کشی آمریکا را همراهی کردند و خیلی هم زود سربازان خودشان را از عراق بیرون کشیدند. چون از همه جای خاور میانه سربازان فدایی اسلام( اخوان المسلمین) و امام زمان خود به خود سبز می شوند.

پیشینه ی اسلام جهادی خاور میانه به هنگامی باز می گردد که در سال ۱۶۹۵ کمپانی هند در خاور زمین، پا گرفت. در آن زمان سربازان جهادگر امام زمان با فریادهای الله اکبر سراسر ایران را گرفتند و با کشور مسلمان ترکیه و خلافت اسلامی ترک به جهاد پرداختند. دولت انگلیس تحصیل کرده های دانشگاه کمبریج را گروه گروه به کشورهای خاوری برای جاسوسی فرستاد و اروپاییان مسلمان در کشورها و مسجدهای مسلمان ها پیدا شدند. از آن زمان تاکنون داعش تکوین یافته است. در گذشته مسلمانان جهاری به شکل دولت های دست نشانده ی استعماری منافع انگلیس را تأمین می کردند. در روزگار ما به شکل های جمهوری اسلامی، طالبان، القاعده، داعش و دولت اسلامی همان کار را می کنند. آدم های خلاف کار و ناراضی را در زندان ها و خیابان های محله های فقیر و حتا دانشگاه های اروپا به دام می اندازند و راه مسلمان شدن را به آن ها می آموزند.

اگر این جهادی ها، نیویورک، پاریس، لندن، بروکسل یا هر شهر اروپایی دیگر را به آتش بکشند و مردم بی گناه را تکه تکه کنند سرمایه داران اروپا و آمریکا جهادی های مسلمان را با انگشت نشان می دهند و مردم عادی اروپا و آمریکا را بر ضد مردم عادی مسلمان می شورانند. هزاران و میلیون ها انسان بی گناه اگر کشته شوند، هیتلرها، آنجلا مرکل ها، تونی بلرها، دیوید کامرون ها و فرنسوا هلندها از میان نگهبانان مسلح خود با آرامش کامل گام بر می دارند و اشک تمساح می ریزند.

سازمان دادن سربازان اجیر و میلیشیا سال هاست که در اروپا و آمریکا به یک سرمایه گذاری پر سود مبدل شده است. پلیس های اروپایی آدم های ماجرا جو و پرونده دار را در حالی که زیر نظر و تحت پیگرد هستند، به سوی سوریه و عراق راهنمایی می کنند. "جهادی جان" از دانشگاه لندن ظهور کرده و نام بیتل ها را بر خودش و همکاران سلولش یا بنگاه اسلامی اش می گذارد. درباره ی جان جهادی؛ محمد اموازی، در ویکی پدیا می خوانیم: « وی در ایمیلی به تاریخ ژوئن ۲۰۱۰ که واشنگتن پست و گاردین منتشر کردند نوشت:« قرار بود من صاحب کار شوم و ازدواج کنم. من حس یک زندانی را دارم که نه در زندان بلکه در لندن زندانی شده است. فردی که زندانی است و نیروهای امنیتی وی را تحت کنترل دارند. آنها مانع از این شدند که در زادگاهم یعنی کشور کویت، زندگی جدیدی شروع کنم.»

این سربازان خودباخته و بی اراده بازیچه ی دست سازمان های جاسوسی اروپا و آمریکا هستند. روشن است که توده های مسلمان و ناآگاه بهترین و رایگان ترین سربازان حکومت اسلامی آینده هستند. این که این سربازهای خیمه شب بازی در کجا و به چه شکل شهید می شوند مهم نیست چون بر این باورند که یک راست به بهشت می روند. این که در پایان این بازی کدام یهودی یا مسیحی خلیفه ی مسلمانان می شود هنوز روشن نیست؟!

منوچهر تقوی بیات

*****

مصاحبه ی تلویزیونی را در این لینک می بینید:
http://www.svtplay.se/video/5050396/skavlan/skavlan-sasong-14-avsnitt-11


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016