جمعه 11 دی 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

توهین به رفسنجانی و هشدار درباره "فتنه ۹۴"

0,,18935270_303,00.jpg
در مراسمی در قم جمعی از طلاب حوزه علمیه شعارهای تندی علیه اکبر هاشمی رفسنجانی سر دادند و او را "منافق و فتنه‌گر" خواندند. در برخی دیگر از شهر‌ها از جمله کرمان و یزد نیز شعارهای مشابهی علیه رفسنجانی داده شد.

در مراسمی که روز گذشته (۹ دی ۹۴) با حضور شماری از طلبه‌ها و استادان حوزه علمیه در شهر قم برگزار شد برخی از حاضران شعار می‌دادند: "تمامی فتنه‌ها، زیر سر هاشمی".

حامیان رهبر جمهوری اسلامی، علی خامنه‌ای جنبش اعتراضی سال ۸۸ را "فتنه" می‌خوانند و رئیس مجمع تشخیص مصلحت، اکبر هاشمی رفسنجانی را یکی از طراحان و حامیان اصلی آن عنوان می‌کنند.

نهم دی‌ماه سال ۸۸ در واکنش به جنبش اعتراضی به نتایج اعلام شده انتخابات ریاست جمهوری تظاهراتی در تهران و برخی دیگر از شهرهای ایران برگزار شد که حامیان حکومت از آن به عنوان "حماسه ۹ دی" یاد می‌کنند.

در سال ۸۸ سخنران اصلی مراسم تهران، عضو مجلس خبرگان و امام جمعه مشهد احمد علم‌الهدی بود که معترضان را "یک مشت بزغاله و گوساله" خواند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


«ابوفائزه و فتنه ۹۴»

به گزارش خبرگزاری ایلنا در مراسم روز گذشته قم برخی از حاضران دست‌نوشته‌هایی همراه داشتند که بر آنها شعارهایی نظیر "مرگ بر منافق"، "خبرگان رهبری جای فتنه‌گران نیست" و "فتنه‌گری توطئه، مشی ابوفائزه" به چشم می‌خورد.

فائزه، دومین دختر رفسنجانی است که به خاطر حمایت از معترضان سال ۸۸ با برخوردها و توهین‌های کم‌سابقه‌ای روبرو شده است.

احمد علم‌الهدی که نخستین سخنران مراسم دیروز قم بود با بیان این که حرف زدن از حوادث شش سال پیش درست نیست گفت: «امروز باید از فتنه ۹۴ حرف زد که خیلی پیچیده‌تر، مؤثر‌تر و خطرناک‌تر از قبل است، چرا که دشمن می‌خواهد با تجربه ۶ سال پیش، نفوذ خود را در نظام ما تثبیت کند.»

با نزدیک شدن به دو انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی که قرار است همزمان هفتم اسفند ماه برگزار شوند حمله و توهین به رفسنجانی و نزدیکانش افزایش یافته است.

امام جمعه مشهد با اشاره به ثبت‌نام برخی افراد برای پنجمین دوره مجلس خبرگان گفت، دشمنان از آمریکا و انگلیس لیست انتخاباتی به کشور نمی‌آورند بلکه "دقیقا دنبال عناصری هستند که با رهبری زاویه دارند".

«چرا نزدی توی دهن رفسنجانی؟»

علم‌الهدی در ادامه افزود: «اگر آدم زاویه‌دار وارد نظام شود، بلافاصله دشمن می‌آید و زاویه او را پر می‌کند؛ زاویه ممکن است در فکر و روش یا مسائل مادی و قدرت باشد که وقتی دشمن آن زاویه‌ها را پر کند، این آدم به عامل دشمن تبدیل می‌شود.»

مهدی طائب، رئیس شورای مرکزی قرارگاه عمار نیز در مراسمی در یزد به ثبت‌نام حسن خمینی برای داوطلبی در انتخابات مجلس خبرگان اشاره کرد که گفته می‌شود به توصیه رفسنجانی انجام شده است.

پس از قطعی شدن ثبت‌نام حسن خمینی عده‌ای علامه خواندن او از سوی رفسنجانی را که مربوط به فروردین ماه امسال است بهانه کرده و به هر دو می‌تازند.
مهدی طائب خطاب به نوه نخستین رهبر جمهوری اسلامی گفت: «چرا وقتی به تو گفتند علامه، توی دهانشان نزدی زیرا علامه عالم به همه علوم است.»

رفسنجانی شهریور امسال در پاسخ به انتقادهایی که از او شده بود به هفته‌نامه "طلوع" گفت: «این به این خاطر است که نمی‌دانند معنای کلمه علامه چیست. الان زید و عمرو همه آیت‌الله هستند! علامه خیلی پایین‌تر است.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016