شنبه 12 دی 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

العربیه: نمر النمر خواستار برپایی نظام ولایت فقیه در سعودی و منطقه بود

ec321dcc-c338.jpg
العربیه - «نمر النمر» روحانی شیعه‌ای که شنبه ۲ ژانویه به همراه ۴۶ تن دیگر از محکومان در اعمال تروریستی در سعودی اعدام شد، همواره در سخنرانی‌های خود، برای برپایی نظام «ولایت فقیه» در سعودی و دیگر کشورهای منطقه، شعار می‌داد. در این ویدیو یکی از این سخنرانی‌ها منعکس شده است.

تروریسمی که در سال‌های گذشته سعودی را هدف قرار داد، تنها در یک منطقه متمرکز نبود. چندین هسته تروریستی ظاهر شد که با حملات و اعمال تروریستی خود، کشور و امنیتش را هدف قرار می‌دهند.

شهرک عوامیه در استان قطیف در شرق سعودی، شاهد چندین حادثه در سال‌های گذشته بود؛ برجسته‌ترین آن‌ها حمله به مرکز پلیس و کشتن شماری از نیروهای امنیتی و شهروندان و تخریب املاک عمومی و خصوصی بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او در سخنرانی‌های خود که یکی از آن‌ها در این فیلم ویدیویی دیده می‌شود، می‌گوید: «ما خواهان برپایی نظام ولایت فقیه در بحرین هستیم، خواستار ولایت فقیه در عراق هستیم، خواستار ولایت فقیه اینجا هستیم. خواستار برپایی نظام ولایت فقیه در همه جهان هستیم».

هسته‌های العوامیه در اجرای حملات خود نشابه دارند. سن اعضای آن‌ها نزدیک به هم است و همواره تلاش می‌کنند که با موتور سیکلت رفت و آمد کرده و بمب‌های ککتل مولوتوف به سمت نیروهای امنیتی پرتاب می‌کنند. این علاوه بر فعالیت سایبری‌هایشان در تحریک آشوب و اعمال خرابکارانه است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016