یکشنبه 20 دی 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

اعتراض برهنه به آزار جنسی زنان در آلمان + تصویر و ویدئو

تقاطع: “میلو موقه” مدل و هنرمند سوییسی مقیم آلمان، صبح روز جمعه (۸ ژانویه-۱۸ دی) در هوای ۴ درجه‌ی سانتی‌گراد در مقابل کلیسای جامع شهر کلن آلمان برهنه شد تا به بیش از ۱۲۰ مورد آزار جنسی و خشونت صورت‌گرفته علیه زنان این شهر در شب سال نو میلادی، اعتراض کند.

این هنرمند ۳۲‌ساله که به اجرای “پرفورمنس”‌های برهنه شهرت دارد، در زمان این اعتراض ۲۰ دقیقه‌ای، پلاکاردی در دست داشت که روی آن نوشته شده بود: «به ما احترام بگذارید! ما سوژه دم دستی شما نیستیم، حتی زمانی که برهنه باشیم.»

551128.jpg

خانم “موقه” در گفتگو با خبرنگارانی که در محل حضور داشتند، دلیل حرکت اعتراضی‌اش را این‌گونه توضیح داد: «به عنوان یک زن، می‌خواهم نمونه‌ای باشم از زنانی که خودشان را پنهان نمی‌کنند بلکه با اعتماد‌به‌نفس می‌ایستد و از ارزش‌های‌شان دفاع می‌کنند. من به دیگران اجازه نمی‌دهم که برایم تصمیم بگیرند که چه کاری را به عنوان یک زن، “باید” یا “نباید” انجام بدهم.»

به نوشته‌ی وب‌سایت‌های خبری، پلیس شهر کلن که در زمان این اعتراض تک‌نفره در محل حضور داشت، اخلالی در آن ایجاد نکرد و در مقابل از چندین مرد جوان که در نزدیکی کلیسای جامع و ایستگاه اصلی مترو شهر کلن توقف کرده بودند، خواست که محل را ترک کنند.

آزار جنسی و حملات خشونت‌آمیز به ده‌ها زنان در شب سال نو در شهر کلن، چه از نظر کمیت و چه از لحاظ ماهیت آن، شوک بزرگی را در فضای اجتماعی و سیاسی این کشور و جهان به وجود آورده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزارت کشور آلمان روز جمعه از شناسایی ۳۱ مظنون ایجاد این مزاحمت‌ها خبر داد و اعلام کرد که ۱۸ نفر از آن‌ها پناه‌جویانی از کشورهای خاورمیانه و شمال افریقا بوده‌اند. به گفته‌ی سخنگوی این وزارت‌خانه، ۳۱ مظنون شناسایی‌شده را ۹ الجزایری، ۸ مراکشی، ۵ ایرانی، ۴ سوری، ۲ آلمانی، یک عراقی، یک صربستانی، و یک امریکایی تشکیل می‌دهند.

پیش‌تر شاهدان عینی به خبرگزاری‌ها گفته بودند که در شب سال نو، نزدیک به ۱۰۰۰ مرد با ظاهری خارجی، در مرکز شهر کلن به زنان حمله کرده و آن‌ها را مورد تهدید و آزار قرار داده‌اند.

روز گذشته هم‌چنین، “ولفگانگ آلبرز”، رییس پلیس کلن به دنبال بالا گرفتن انتقادها، وادار به کناره‌گیری از سمت خود شد.

این اتفاقات، بهانه‌ای را در اختیار مخالفان دست‌راستی آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان قرار داده تا به سیاست‌های او در پذیرش ۱/۱ میلیون پناه‌جو در سال گذشته میلادی حمله کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016