چهارشنبه 23 دی 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

مهمان ویژه ایرانی تبار در سخنرانی سالانه پرزیدنت اوباما در کنگره

hekmatsisterobamasp.JPG
خبرگزاری ایرانشهر - سه شنبه شب و همرمان با آخرین گزارش سالیانه رییس جمهور آمریکا در مجلس نمایندگان این کشور، سارا حکمتی خواهر امیر حکمتی برای اعتراض به وضعیت برادرش که بیش از 4 سال است به جرم جاسوسی در ایران زندانی است، در این مراسم شرکت خواهدکرد.

امیر حکمتی ایرانی آمریکایی اهل میشیگان حدود چهار سال و نیم پیش برای دیدار با خویشاوندان خود به ایران رفت و در آنجا به جرم جاسوسی بازداشت شد و از آن روز تاکنون در زندان‌های ایران به سر می‌برد و از وضعیت روحی و جسمی او اطلاعی در دست نیست.

سال گذشته نماینده میشیگان برای اعتراض به وضعیت امیر حکمتی در ایران صندلی مهمان خود در سخنرانی سالیانه پرزیدنت اوباما را خالی گذاشته بود تا توجه سایرین را به این موضوع جلب کند. اما امسال خواهر امیر حکمتی، سارا حکمتی مهمان نماینده میشیگان در مراسم آخرین سخنرانی سالیانه پرزیدنت اوباما در کنگره خواهد بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این مراسم که قرار است روز سه شنبه این هفته ساعت ۹ شب به وقت محلی برگزار شود، آخرین گزارش سالیانه پرزیدنت اوباما در مقابل نمایندگان کنگره آمریکا در مقام رییس جمهور آمریکا است و گفته شده وی قصد دارد تا در این سخنرانی به جای تمرکز بر برنامه‌های دولت خود، ابعاد امیدوار کننده برای آینده آمریکا را ترسیم کند.

حضور خانم حکمتی به دعوت کنگره در این مراسم در پی آن صورت می‌گیرد که دولت آقای اوباما در نگاه بسیاری از کنشگران سیاسی خصوصا نمایندگان حزب جمهوریخواه به مماشات با دولت اسلامی در تهران متهم است. پیش از این گفته می‌شد انجام مذاکرات هسته‌ای می‌تواند به آزادی چهار شهروند آمریکایی در بند در ایران کمک کند اما این افراد (امید کوکبی، امیر حکمتی، جیسون رضاییان و سعید عابدینی) هنوز با احکام سنگین قضایی در زندان‌های ایران بسر می‌برند.

خانواده حکمتی از عملکرد دولت اوباما در رابطه با زندانیان ایرانی-آمریکایی در ایران ناراضی و خواستار رسیدگی هرچه سریع‌تر به این موضوع هستند.

2016111105131.JPG


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016