جمعه 25 دی 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

خبرگزاری فارس: ۵ ایرانی دیگر در سوریه کشته شدند

برخی رسانه‌های ایران روز پنجشنبه از کشته شدن پنج نظامی دیگر ایران طی روزهای اخیر در سوریه خبر دادند. خبرگزاری فارس، اسامی این افراد را که رسانه‌های ایران از آنها به عنوان "مدافعان حرم" یاد می‌کنند منتشر کرده، و خبرگزاری قوه قضائیه "میزان" نیز گزارشی کاملا مشابه گزارش فارس را بر روی وبسایت خود قرار داده، اما هیچکدام تاریخ کشته شدن این افراد را ذکر نکرده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ایران حضور نظامی خود در سوریه و در حمایت از دولت بشار اسد رئیس جمهوری این کشور در مقابله با شورشیان مخالف او و همچنین پیکارجویان گروه داعش را رد نکرده و پیشتر نیز از کشته شدن ده‌ها نفر از آنها خبر داده است.

آمار دقیقی از تلفات نیروهای نظامی ایران در سوریه منتشر نشده است. پایگاه خبری "مشرق" حدود دو ماه پیش، از کشته شدن ۵۶ ایرانی در سوریه تا ۲۷ آبان ماه سال جاری خبر داده بود؛ اما برخی رسانه ها این رقم را تا ۱۵۰ نفر هم تخمین زده اند.
17B40353-BD6D-4332-B9F4-83958F5BCF0E_w640_r1_s_cx0_cy5_cw0.jpg
با این حال هر از چند گاهی، رسانه‌های ایران از تشییع پیکر تعدادی از کشته‌های ایرانی در سوریه خبر می‌دهند و در آخرین مورد، روز هفدهم دی ماه اجساد هفت نظامی دیگر در ایران تشییع شد.

تهران می‌گوید حضور نظامیان ایرانی در سوریه – که از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج به آن کشور اعزام می‌شوند – در سطح مستشاری بوده و به منظور ارائه مشاوره و آموزش به نیروهای سوری است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016