پنجشنبه 8 بهمن 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

تقاضای ایران: عدم حضور "تروریست‌ها" در مذاکرات صلح سوریه

معاون وزیر خارجه ایران در جریان دیدارش از مسکو گفته نباید تروریست‌هایی با نقاب جدید بر سر میز مذاکره میان دولت و اپوزیسیون سوریه بنشینند. امیر عبداللهیان از عربستان خواسته به تنش در خاورمیانه دامن نزند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دویچه وله ـ حسین امیرعبداللهیان معاون خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفته: «تروریست‌ها با نقاب جدید نباید بر سر میز مذاکره بین دولت و نیروهای اپوزیسیون سوریه بنشینند». او این شرط را "مهمترین شرط" برای برقراری مذاکرات صلح سوریه دانسته است.


حسین امیرعبداللهیان

به گزارش رویترز این سخنان روز پنج‌شنبه ۲۸ ژانویه (۸ بهمن) در جریان دیدار امیرعبداللهیان از مسکو و یک روز پیش از آغاز مذاکرات صلح سوریه در ژنو بیان شده است. رویترز نوشته منظور معاون وزیر خارجه ایران از "تروریست‌هایی با نقاب جدید" عربستان سعودی است.

امیر عبداللهیان از عربستان سعودی خواسته است اقداماتی را که به گفته او منجر به تشدید تنش در خاورمیانه می‌شود متوقف کند. به نظر معاون وزیر خارجه ایران، ریاض قصد دارد با "وارد کردن نام تروریست‌ها در لیست مخالفان دولت سوریه" نفوذ خود را در مذاکرات صلح ژنو بیشتر کند.

امیر عبداللهیان گفته است: «ما معتقدیم که پافشاری عربستان برای وارد کردن نام تروریست‌های شناخته‌شده به لیست اپوزیسیون دولت سوریه اقدام سازنده‌ای از سوی ریاض نخواهد بود.»

مذاکرات صلح سوریه قرار بود روز یک‌شنبه گذشته آغاز شود اما به دلیل اختلاف بر سر دعوت از نیروهای مخالف دولت به تعویق افتاد و حال قرار است روز جمعه ۲۹ژانویه برگزار شود.

مورد دیگر محل اختلاف در این مذاکرات این بود که کشورهایی مانند عربستان و ترکیه معتقد بودند پیش از آغاز این گفت‌وگوها باید ایران و روسیه حملاتشان علیه مخالفان بشار اسد را متوقف کنند.

نیروهای بشار اسد در هفته جاری توانستند به کمک ایران و روسیه شهر شیخ مسکین را از تصرف ارتش آزاد سوریه خارج کنند. این پیروزی به همراه پیروزی‌های قبلی ارتش سوریه، جایگاه بشار اسد را در مذاکرات صلح تقویت خواهد کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016