شنبه 10 بهمن 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

دانشجوی آمریکایی آزاد شده: زمان مناسبی برای سفر به ایران نیست + ویدئو

متیو ترویتیک شهروند امریکایی که در جریان مبادله‌ی زندانیان میان دولت‌های ایران و امریکا در روز ۱۶ ژانویه بعد از ۴۱ روز حبس از زندان اوین تهران آزاد شد، پس از بازگشت به امریکا در مصاحبه‌ای مفصل با اندرسون کوپر، مجری و برنامه‌ساز مشهور شبکه‌ی خبری سی.ان.ان شرکت کرد



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


BAC50597.jpg

تقاطع - آقای ترویتیک ۳۰ساله که در دانشگاه امریکایی کابل تحصیل کرده و از سال ۲۰۱۴ در عراق و ترکیه سکونت داشته، در اواخر شهریورماه گذشته برای شرکت در یک برنامه‌ی آموزش زبان فارسی که توسط دانشگاه تهران برگزار می‌شد، به ایران رفت. او روز ۷ دسامبر ۲۰۱۵ (۱۶ آذر ۱۳۹۴) در راه رفتن به یک آژانس هواپیمایی برای خرید بلیت برگشت به امریکا، توسط ماموران اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت و به سلولی انفرادی در زندان اوین تهران منتقل شد. بازجویان سپاه از وی می‌خواستند که در مقابل دوربین بگوید برای سازمان اطلاعات مرکزی امریکا (CIA) کار می‌کرده و قصد براندازی حکومت ایران را داشته است. درخواستی که بارها از سوی "متیو ترویتیک" رد شد.

"متیو" تا زمان آزادی ناگهانی‌اش، ۴۱ روز را در زندان اوین سپری کرد. او بعد از ۲۸ روز انفرادی به سلولی بزرگ‌تر که دو زندانی دیگر در آن نگهداری می‌شدند، منتقل شده بود.

وی در بخشی از گفتگویش با "کوپر" -که در این ویدئو می‌بینید - به این سوال که اگر کسی قصد سفر به ایران را داشته باشد چه توصیه‌ای برای او دارد، این‌گونه پاسخ می‌دهد:

«من توصیه نمی‌کنم که به ایران برود چرا که متاسفانه فکر می‌کنم هنوز شرایط برای رفتن به این کشور مناسب نیست. من کسی را برای سفر به ایران تشویق نمی‌کنم. من آن تغییری را که گروهی به آن امید بسته‌اند نمی‌بینم. از نظر من، توافق هسته‌ای را باید همان‌گونه که است دید. این یک مرز باریک یک میلی‌متری بود که دو کشور ایران و امریکا به هم رسیدند و بر سر فقط یک موضوع با هم توافق کردند... این انتظار که حالا و یا در چند سال آینده یک تغییر عمده در ایران اتفاق می‌افتد، خیال خام است.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016