شنبه 10 بهمن 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

فرانسویان بخاطر روحانی از شراب نگذشتند

العربیه - ضیافت ناهاری که قرار بود فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه به افتخار حضور حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در پاریس برپا کند، به دلیل مخالفت مقام‌های فرانسوی با تهیه وعده‌ای خالی از مشروبات الکلی، لغو شد.

به گزارش روزنامه بریتانیایی «اندیپندنت» در سفر رئیس جمهوری ایران به فرانسه، قرار بود اولاند و روحانی در رستورانی لوکس در پاریس، ناهار بخورند. اما خواست طرف ایرانی برای تهیه وعده «حلال» خالی از مشروبات الکلی، با مخالفت طرف فرانسوی روبرو شد که ایستگاه ناهار را از فهرست برنامه‌ها حذف کرد.

rouhaniwinelunch.JPG

طرف فرانسوی می‌گوید که ارائه غذاهای فرانسوی محلی با مشروبات الکلی و شراب، از سنت‌های فرانسوی است و تهیه وعده «دوست ایرانی» با ارزش‌های فرانسوی تضاد دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کاخ الیزه پیشنهاد کرد که دو رئیس جمهوری به عنوان وعده جایگزین، با یکدیگر صبحانه بخورند اما این پیشنهاد، مورد استقبال قرار نگرفت.

یک منبع هم در گفت‌وگو با رادیو فرانسه گفت: «دو رئیس جمهور فرصت دیدار با یکدیگر در فضای خالی از فشار هنگام خوردن یک وعده غذا را از دست دادند».

پیش از فرانسه، روحانی به ایتالیا رفته بود. در جریان این سفر، مجسمه‌های برهنه هنگام حضور روحانی پوشانده شد و مشروبات الکلی در ضیافت شام سرو نشد؛ اقدام‌هایی که با واکنش‌های انتقادآمیز در ایتالیا روبرو شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016