سه شنبه 13 بهمن 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

دادستان تهران:‌ نمی‌توان قاضی و مسئولی که به زنان پیشنهاد نامشروع می‌دهد را رها کرد

عباس جعفری دولت‌آبادی٬ دادستان تهران با انتقاد از ممنوعیت رسیدگی به جرائم «عفت عمومی» مقام‌های جمهوری اسلامی «بدون شکایت شاکی» ٬ گفته «نمی‌توان قاضی و کارگزارانی که به ارباب رجوع زن پیشنهاد نامشروع می‌دهد را‌‌ رها کرد.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آقای جعفری دولت‌آبادی این مطلب را در نشست مشترک قضات دادسرای کارکنان دولت و محاکم مربوطه بیان کرده و گفته «در رسیدگی به جرایم اخلاقی کارگزاران نظام مشکل قانونی وجود دارد.»

وی گفته «مفاد ماده‌ ۱۰۲ قانون آیین دادرسی کیفری جدید دائر بر منع رسیدگی به پرونده‌های جرایم علیه عفت عمومی بدون شکایت شاکی در حوزه‌ کارگزاران و قضات٬ مشکل‌ساز» شده است.

دادستان تهران گفته یا این قانون باید اصلاح شود و یا «زمینه‌ تحقیق پیرامون جرایم اخلاقی قضات» فراهم شود.

وی همچنین اظهار کرده «کارگزاران هنگام ورود به دادسرا، درجه‌شان را کنار بگذارند.»

«جرایم اخلاقی» صاحبان قد‌رت و مسئولیت در جمهوری اسلامی از جمله جرایم به شمار می‌رود که اعلام عمومی آن‌ها ممنوع بوده و در بسیاری از موارد نیز پیگیری نمی‌شود.

آن‌طور که دادستان تهران گفته در حال حاضر پیگیری این دسته از جرایم مقام‌های جمهوری اسلامی نیاز به شاکی خصوصی دارد که در بسیاری از موارد قربانیان از طرح شکایت خودداری می‌کنند.

بی‌نتیجه بودن شکایت و ترس از اقدام تلافی‌جویانه از مهم‌ترین عواملی است که زنان قربانی را از طرح شکایت علیه مسئول یا مسئولان متخلف منصرف می‌کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016