جمعه 16 بهمن 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

عربستان سعودی: آماده اعزام نیروی زمینی به سوریه هستیم

یک سخنگوی ارتش عربستان سعودی به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است که اگر اعضای ائتلاف ضدداعش موافق باشند، عربستان سعودی آماده است که نیروهای زمینی به سوریه اعزام کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش بی‌بی‌سی به نقل از رویترز جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در پاسخ به سوالی درباره موضع آمریکا در این زمینه گفت آمریکا به طور کلی از مشارکت بیشتر دیگر کشورهای ائتلاف برای مقابله با گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) استقبال می‌کند، اما نمی‌توان پیش از بررسی جزئیات پیشنهاد عربستان برای اعزام نیرو درباره این پیشنهاد موضع گرفت.

حدود یک سال و نیم است که ائتلافی به رهبری آمریکا مواضع گروه موسوم به دولت اسلامی را مورد حمله هوایی قرار می‌دهد.

عربستان سعودی، که یکی از کشورهای عضو این ائتلاف است، در جنگ داخلی یمن نیز به پشتیبانی از عبد ربه منصور هادی وارد جنگ با شبه نظامیان حوثی شده است.
مداخله عربستان در یمن مخالفت شدید ایران را به دنبال داشته است. ایران همچنین عربستان را به پشتیبانی از گروه‌های اسلام‌گرای افراطی ضد بشار اسد در سوریه متهم می‌کند.

در مقابل عربستان نیز ایران را به واسطه حمایت از بشار اسد مسئول وضعیت کنونی سوریه می‌داند.
160204194352_saudi_troops_640x360_getty_nocredit.jpg
در حدود پنج سالی که از جنگ داخلی سوریه می‌گذرد بیش از ۲۵۰ هزار نفر کشته حدود یازده میلیون نفر آواره شده‌اند.

روز چهارشنه در ژنو مذاکرات صلحی که میان نیروهای مخالف و دولت سوریه برنامه‌ریزی شده بود تعلیق شد. در لندن کشورهای مختلف متعهد شده‌اند که ١٠ میلیارد دلار به سوری‌های جنگ‌زده کمک کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016