یکشنبه 25 بهمن 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

سهیلا جلودارزاده: حضور در هیچ شغلی برای زنان منع ندارد


سهیلا جلودارزاده

یک فعال سیاسی اصلاح طلب می‌گوید حضور در هیچ شغلی برای زنان منع ندارد و باید برای جبران عقب‌ماندگی‌ها کار و تلاش کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کمیسیون سیاسی مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر امروز بنای برگزاری مناظره‌ای با موضوع «زنان در جامعه» با حضور سهیلا جلودارزاده و فاطمه رهبر را داشت که به دلیل عدم حضور فاطمه رهبر نماینده فعلی مجلس فقط با سخنرانی جلودارزاده جلسه تشکیل شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این فعال سیاسی در خصوص فعالیت و حضور زنان در جامعه گفت: جمعی از دوستان اصولگرا با نگرش خاصی نوعی شهروند اولی و دومی در مناصب دولتی ایجاد کردند و خانم‌ها از دوره‌ای از فعالیت‌های اجتماعی، تخصصی، فنی و مهندسی دور شدند و کارگران زن را به سوله‌های انباری بردند و برایشان دار قالی زدند در حالی که پیش از آن در کارخانه‌ها به خوبی فعالیت می‌کردند.

وی افزود: خانم‌ها در برخی وزارتخانه‌ها به اتاق‌هایی با پنجره رانده شدند که باید نامه‌های اداری از این پنجره‌ها تبادل می‌شد که من‌‌ همان موقع در وزارت کار نسبت به این موضوع اعتراض کردم.

جلودارزاده خاطرنشان کرد: در دوره‌ای در شورای سیاست گذاری اشتغال زنان سیاست‌ها در این رابطه مورد بررسی قرار گرفت که تدوین قوانین براساس مبانی اعتقادی اسلام و شرایط کشور بود و با مطالعات عمیق مذهبی و اجتماعی تدوین می‌شد که‌‌ همان موقع مصوب شد در هیچ شغلی برای زنان منع حضور وجود ندارد و وزارت کار نیز این موضوع را تایید کرد.

نماینده دوره‌های پنجم، ‌ ششم و هفتم مجلس در ادامه اظهار کرد: این قوانین زمانی به تصویب رسید که آقای هاشمی رفسنجانی رییس جمهور و آقای کروبی رییس مجلس بودند اما با گذر زمان هیچ یک از این قوانین عملیاتی نشد و ما تنها سعی کردیم در وزارتخانه‌های مختلف برای رفع تبعیض تلاش کنیم. البته زنان در حال حاضر در مشاغل مختلف موقعیت اجتماعی خوبی دارند و فعالیت می‌کنند اما باید برای رفع هرگونه تبعیض باز هم تلاش کرد.

جلودارزاده یادآور شد: شاید یک دلیل عدم حضور خانم رهبر این است که پاسخی برای برخی پرسش‌ها ندارند که شاید در باید و نبایدهای اجتماعی قرار گرفته‌اند وگرنه من ایشان را در محافل مختلفی در حوزه زنان دیده‌ام.

وی با اشاره به شعار انتخاباتی خود برای حضور در انتخابات مجلس دهم تصریح کرد: به دلیل اینکه من از نزدیک با تبعات تحجر و تفکر غلط در خصوص زنان آشنایی دارم شعار خود را «اصلاح الگوی تفکر» قرار دادم. ما اکنون ۵۰ سال از پیشرفت و توسعه عقب افتاده‌ایم و از این به بعد باید کار و تلاش کنیم تا این عقب‌ماندگی‌ها پایان یابد. امروز روز اقدام است و مطالعه و تحقیق به اندازه کافی انجام شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016