سه شنبه 27 بهمن 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

حمله بی‌سابقه سپاه به روزنامه قانون

515997617888962.jpg

شکر خورده‌اند سپاه را با داعش مقایسه کرده‌اند

دیگربان - علی فضلی٬ جانشین فرمانده سازمان بسیچ در واکنش به یادداشت روزنامه «قانون» گفته مسئولان این روزنامه «شکر خورده‌اند» سپاه پاسداران را به «داعش» تشبیه کرده‌اند.

آقای فضلی افزوده «چنین قیاسی بسیار غلط است و خودشان و اجدادشان داعشی هستند و اشتباه تاریخی انجام دادند و حتماً دیگر تکرار نمی‌شود.»

برخی رسانه‌های محافظه‌کار از صبح روز گذشته ۲۵ بهمن حملات هماهنگ و منسجمی علیه روزنامه «قانون» آغاز کرده و گزارش کرده‌اند که این روزنامه در یادداشتی اعضای سپاه را به گروه «داعش» تشبیه کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سایت «فردا‌نیوز» در این زمینه نوشته «قانون با درج یادداشتی عجیب، رزمندگان سپاه که متجاوزین آمریکایی که وارد خاک ایران شده بودند را به زانو در آوردند را با اعضای گروه تروریستی داعش مقایسه کرده است.»

محمدجواد کولیوند٬ نماینده مجلس هم گفته «مقایسه قدرت بلامنازع جمهوری اسلامی با گروهگ تروریستی و خبیث داعش کمال بی‎شرمی و بی‎انصافی است و توهین کنندگان آن باید جوابگو باشند.»

محمد صالح جوکار عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس هم گفته «توهین روزنامه قانون به سپاه خدشه به امنیت کشور است» و این روزنامه «کار بسیار خطایی» کرده است.

حملات محافظه‌کاران به روزنامه «قانون» در شرایطی افزایش یافته که این روزنامه سال ۱۳۹۳ یک‌بار توقیف شده بود.

گزارش سایت فردا:

توهین عجيب روزنامه قانون به سپاه: چون رفتار سپاه مثل داعش بود سربازان آمريكايی گريه كردند!

سرویس سیاسی فردا: روزنامه قانون در شماره امروز خود با درج يادداشتي عجيب در صفحه سياسي خود، رزمندگان سپاه پاسداران را كه با به خطر انداختن جان خود متجاوزين آمريكايی كه وارد خاك ايران شده بودند را به زانو در آوردند با اعضای گروه تروريستی داعش مقايسه كرد!

در حالی که هنوز چندی از رسانه ای شدن خبر غرور آمیز دستگيری سربازان زبده آمريكايی كه بلافاصله پس از ورود به مرز دريايی جمهوری اسلامی ايران با هوشمندی سربازان سپاه پاسداران بازداشت شدند نمی گذرد، روزنامه قانون در یادداشتی به قلم فریدون مجلسی، سپاه پاسداران را به داعشی بودن متهم کرده است!

در بخش هایی از این یادداشت آمده است: "می‌دانم تنظیم‌کنندگان آن برنامه چه فکری در سر داشته‌اند. نکته دیگر نشان دادن صحنه گریستن اسیری آمریکایی لابد برای تحقیر آمریکا بود. پرسش این است که سربازی جوان که پشت‌گرم به ابرقدرت شماره یک جهان و آن ناوشکن‌ها و غول‌های دریایی و هوایی است، با چه احساسی و در چه شرایطی به گریه افتاده است؟ ظواهر نشان می‌دهد که در شرایط عمومی، اقدامی با قصد به گریه انداختن آنان انجام نشده است. پس چرا نوع برخورد و به زانو نشاندن آنان با دست‌های نهاده بر پشت سر که در نمایش ناهنجار قم نقش اسیر زن را هم به بازیگری زن‌نما و بزک‌کرده داده بودند، برای آن جوان می‌توانست یادآور شباهت صحنه با صحنه‌های اسیران آمریکایی و اروپایی با لباس نارنجی و دست‌نهاده بر پشت گردن در صحنه اعدام داعش باشد که لحظاتی بعد گردنشان بریده می‌شد یا تیر خلاص دریافت می‌کردند؟

متأسفانه آن فیلم تحقیرآمیز بیشتر حکایت از چنین احساسی در آن سرباز داشت که با توجه به تبلیغات ایران‌هراسانه پیشین و نمایش‌های (داعشی )خود را در آستانه فنا می‌بیند و نومیدانه به یاد خانه و خانواده و همسر و فرزند و شهر و دیار می‌افتد و طبیعتا به خاطر سرنوشت شوم و محتوم خود می‌گرید."

نويسنده يادداشت روزنامه قانون در حالي گريه اين سربازان به ظاهر آهنی كشور آمريكا را ناشی از رفتار نامناسب و داعش وار پاسداران سپاه مي داند كه بدبينانه ترين نگاه ها نيز اين تعبير را نميپذيرد و واقعا مشخص نیست، چگونه اتفاقي كه باعث احساس غرور بسياری از ايرانيان به علت اين توانمندی نظامی و سيطره بر مرزهای جمهوری اسلامی است، به این شکل توسط کسی که خود را پژوهشگر می نامند، تفسیر شده است.

لازم به ذكر است، اين اتفاق آن قدر حائز اهميت بود كه مقام معظم رهبری علاوه بر تشكر ازسپاه پاسداران به صورت حضوری به تجليل از اين جان بركفان پرداختند .


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016