پنجشنبه 29 بهمن 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
29 بهمن» لیست نامزدهای اصلاح‌طلب در استان‌ها
28 بهمن» 'به هر حال بهتر است رأی بدهیم!'
پرخواننده ترین ها

دفتر استفتائات خامنه‌ای: شرکت در انتخابات واجب و دادن رای سفید حرام است

دبی-العربیه.نت، فارسی - دفتر استفتائات علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران احکام ویژه ایام انتخابات مطابق با فتوای او را در سایت رسمی خود منتشر کرد که بر پایه آن، دادن رای سفید حرام است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این احکام در آستانه دو انتخابات خبرگان رهبری و مجلس ایران صادر شده است، آن هم پس از آن‌که شورای نگهبان بسیاری از نامزدهای دو انتخابات را که از اصولگرایان نبودند، رد صلاحیت کرد.

بنا بر آن‌چه که در سایت دفتر استفتائات رهبر ایران آمده است، شرکت در انتخابات «وظیفه شرعى» و «واجب عینی» است. در یکی از این فتاوی آمده «اگر رأی سفید دادن موجب تضعیف نظام اسلامی باشد، حرام است.»

در فتوای دیگری آمده «شرکت در انتخاباتى که موجب جلوگیرى از فساد و یا فساد بیشتر شده و یا شرکت نکردن موجب تضعیف اسلام و مسلمین شود، واجب است.»

یک روز پس از صدور این فتاوها، علی خامنه‌ای در سخنانی، از عملکرد شورای نگهبان دفاع کرد. با وجود رد صلاحیت‌های گسترده اصلاح طلبان فهرست‌های خود را ارائه داده و از مردم برای مشارکت در انتخابات دعوت کرده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016