چهارشنبه 5 اسفند 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

پشت پرده قطع شدن سایت‌های خبری در آستانه انتخابات چیست؟

رویداد۲۴- در فاصله ۴۸ ساعت تا برگزاری انتخابات مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی تعدادی زیادی از سایت‌های نزدیک به دولت از دسترس خارج شدند.

به گزارش رویداد۲۴ از ظهر امروز تعداد زیادی از سایت های خبری از دسترس خارج شدند که هنوز اطلاع دقیقی از چرایی این اتفاق اعلام نشده است تا همچنان شائبه ها و شایعات سیاسی در این زمینه مطرح شود.

به ویژه آنکه بین سایت‌های خبری مسدود شده هیچ سایت نزدیک به جریان اصولگرایی وجود ندارد و گزارشی مبنی بر مسدود شدن سایت‌های خبری نزدیک به این جریان منتشر نشده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


طی پیگیری‌های مسئولان رویداد۲۴ با شرکت ایران سامانه به عنوان شرکت طراح سایت‌های خبری، ابتدا این شرکت از پاسخگویی طفره رفته و پس از پیگری های فراوان و تناقض گویی کارشناسان این شرکت، مسئول فنی این مجموعه مدعی شد: که دلایل اصلی این اتفاق مربوط به تغییرات و مشکلات فنی در سایت ایرنیک است.

این مسئول فنی در توضیح این اتفاق گفت: سایت ایرنیک مرکز ثبت دامنه کشوری ایران (ir) است و از صبح مورد حمله و آتک قرار گرفته است و نمی تواند دو DNS دامنه سایت ها را همزمان ساپورت کند. این توضیحات در حالی است که سایت های خبری اصولگرا همچنان مشغول فعالیت می باشند و این شرکت در پاسخ به این سوال که چرا سایت های اصولگرا کماکان مشغول به فعالیت می باشند پاسخگو نمی باشد.

سایت ایرنیک مرکز ثبت دامنه کشوری ایران (ir) است که به گفته مسئولان ایران سامانه به سبب محافظت از سایت‌های خبری با پسوند «آی آر» را در برابر حملات سایبری بر عهده دارد.

این در حالی است که در ساعات از دسترس خارج شدن سایت های خبری نزدیک به دولت، سایت‌های نزدیک به جریان اصولگرایی و حتی سایت رسمی ایرنیک با همین پسوند و همین مشخصات فعال بودند.

شرکت ایرنیک تاکنون هیچگونه مسئولیتی در این خصوص بر عهده نگرفته است و در واکنش به این شایعات هنوز پاسخی نداده و طبق روال گذشته زمان پاسخگویی به کاربران بین روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ ظهر اعلام کرده است.

با این حال تصاویر سرلیست اصولگرایان در این سایت و همچنین مسدود نشدن سایت‌های خبری نزدیک به جریان اصولگرایان این شائبه را ایجاد کرده است که این اتفاق فقط منحصر به مشکلات فنی نبوده است.

پشت پرده قطعی سایت‌های خبری در آستانه انتخابات چه بود؟

حساسیت اصلی درباره مسدودیت این سایت‌های خبری از آنجایی است که امروز آخرین فرصت برای تبلیغات انتخاباتی بر اساس قانون انتخابات است و از فردا تا پایان زمان رسمی انتخابات هیچ نامزد انتخاباتی و همین طور هیچ کدام از جریان‌های سیاسی حق تبلیغات نخواهند داشت.

حال مشخص نیست که اصلاح طلبان و جریان‌های سیاسی نزدیک به دولت که پیش‌تر در برگزاری همایش‌های انتخاباتی با مشکلات عدیده‌ای از سوی جریان‌های خودسر رو به رو بودند، بعد از مسدود شدن سایت‌های خبری چه راهکاری را برای دعوت حداکثری مردم به پای صندوق‌های رای دنبال خواهند کرد.

سایت خبری رویداد۲۴ از مقامات ذی صلاح در خواست پیگیری این اتفاق را تا حصول نتیجه خواستار است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016